Diamond

Aplicatia Diamond

 

Acum cateva saptamani imi spune un prieten despre aplicatia de pe Google Play care costa 1.000 $. Il intreb, normal, ce face aplicatia aceea, atat de special. El imi zice: Iti face telefonul sa straluceasca. Ma uit la el confuza, cu o privire neajutorata si, in acelasi timp, aeriana.  

Iti face telefonul sa straluceasca?

Da, dar stai linistita, ca a scos-o Google Play dupa 3 ore, cand cei de acolo si-au datdiamond seama ca e o prostie. Doar ca in 3 ore s-au vandut aproximativ 8.

Asta inseamna 8 mii de euro in 3 ore? Si tot ce face aplicatia e sa ….iti faca telefonul sa straluceasca?

Da, exact. Destul de misto, nu? Sa castigi 8 mii de euro doar pentru ca unele persoane isi doresc telefoane sclipicioase.

Privirea mea aeriana persista, am inceput sa ma uit in gol si sa ma intreb cu ce am gresit in viata…8.000 de euro in 3 ore….castigati dintr-o aplicatie care nu e absolut deloc utila. De ce ar cumpara cineva cu 1.000 de euro o asemenea aplicatie? Si apoi mi-am raspuns tot singura. Nu conteaza de ce ar cumpara, conteaza ca au cumparat si ca exista si explicatii logice pentru asta. Ce conteaza pentru un om de vanzari e sa gaseasca o modalitate de a invata din asta.

Poate ai stat si tu macar o data si ai contemplat actiunile clientilor tai. Le-ai oferit produse extrem de utile, servicii care le-ar fi adus beneficii dupa beneficii si rezultate garantate, iar ei au ales sa cumpere acel ceva ce pur si simplu nu le rezolva nicio necesitate.

In articolul de azi nu iti voi spune cum sa iti faci si tu o aplicatie precum Diamond, ca sa faci 8.000 dolari in 3 ore. Iti voi spune de ce clientii aleg, de multe ori, sa cumpere lucruri de care nu au nevoie si, mai mult de atat, iti voi spune cum poti sa faci un produs sau un serviciu dorit.

Aplicatia Diamond nu este un exemplu pozitiv, de asa da. Este, cu siguranta, cel mai bine creionat exemplu de asa NU. Nimic din ceea ce o caracterizeaza nu are focus pe nevoile clientului si, dupa cum soarta ei a aratat-o, Google Play a scos-o din joc pentru totdeauna. Asa se intampla cu orice brand, companie, sau produs care ofera ceva care nu inspira credibilitate si care nu aduce niciun beneficiu sau nu rezolva nicio nevoie.

Insa greselile altora e bine sa ne fie invatatura de minte, asa ca eu am tras niste concluzii din aceasta intamplare pe care vreau sa le impartasesc cu tine.

Ce poti sa faci ca produsul tau sa fie mult mai dorit de clienti?

Intai de toate, vreau sa iti spun de ce unii clienti cumpara produse care nu raspund nevoilor lor si nu le rezolva nicio problema. Pur si simplu cumpara produse doar pentru a le cumpara.

La fel ca tine si ca mine, clientii tai sunt consumatori. Societatea moderna este caracterizata, in primul rand, de dorinta de a consuma. Banii sunt facuti sa circule, pacat ca circula prost, asa-i? 🙂  Persoanele care au cumparat aplicatia Diamond cu siguranta au trait foarte bine si fara ea si, cel mai probabil, nu le-a rezolvat absolut nicio problema. Pe langa asta, sunt sigura ca cei care au dat 1.000 dolari pe ceva ce iti face telefonul sa straluceasca au foarte multi bani si nu stiu ce sa faca cu ei. Which is extremely stupid! Oamenii cumpara lucruri de care nu au nevoie pentru ca fie sunt foarte bine promovate, fie sunt inovative si revolutionare, fie pur si simplu nu stiu ce sa faca cu banii.  🙂 

Stiu ca produsele tale aduc beneficii clientilor tai, de aceea ne vom axa pe ceea ce poti tu sa faci ca produsul tau sa fie si mai dorit de clienti.

1. Determina oamenii sa vorbeasca despre produsul tau

Un produs despre care se vorbeste este un produs care va fi cautat. Cu cat e mai popular, cu atat e mai dorit. Roaga-ti clientii sa le povesteasca si prietenilor lui despre produsele pe care le vinzi, daca acestea l-au multumit. Gandeste o strategie prin care il conduci pe clientul tau spre pagina lui de Facebook, Twitter etc, unde sa isi posteze poze cu produsele tale.

diamondPoate chiar sa iti filmezi clientii folosind produsele tale, sau roaga-i pe ei sa se filmeze si sa  posteze pe retelele de socializare. Nu sta departe nici de testimoniale. Posteaza-le pe site-ul si pe paginile tale oficiale. O modalitate interesanta ar fi sa dai drumul la concursuri unde cei care te urmaresc sa isi posteze poze folosind produsele tale, astfel cat mai multa lume va vedea cat de populare sunt. Tu n-ai fost in situatia in care ti-ai dorit ceva doar pentru ca un prieten avea? Exact asa functioneaza. Sadeste in inima clientilor si a potentialilor clienti dorinta pentru produsele tale.

2. Nu face o lista kilometrica de beneficii

Aplicatia Diamond a adus celor care au facut-o 8.000 dolari, in 3 ore. Singurul ei beneficiu era ca iti facea telefonul sa straluceasca ca un diamant, cu ghilimele de rigoare.  Ideea din spatele acestei experiente este ca un produs incarcat cu o descriere kilometrica oboseste clientul si il plictiseste. Daca ii pierzi atentia, pierzi banii. In loc sa vii cu o lista pana la usa cu beneficii, mai bine asculta nevoile clientulu. Pune-i intrebari care sa te ajute sa iti dai seama ce este important pentru el si care sunt beneficiile care il ajuta in activitatea sa. Pune accent pe acele beneficii relevante. Produsul tau va deveni mult mai valoros si mult mai dorit, in felul acesta.

3. Fa sa para totul simplu de utilizat

Cu cat un produs este mai usor de folosit, cu atat starneste mai mult interes. Mai ales daca produsul e si foarte bun. E o linie subtire intre o prezentare slaba a produsului si accentuarea usurintei cu care se poate folosi, asa ca ai grija. Educa-ti clientul. Invata-l sa foloseasca produsul ca sa nu se chinuie mai tarziu si sa ii dea o eticheta gresita. Vei fi si mai personal asa si va aprecia efortul tau, transformand, astfel, evenimentul in fidelitate. Tu vei fi pus intr-o lumina favorabila, iar clientul va simti ca se poate baza intotdeauna pe suportul tau.

4. Permite clientului testarea produsului inainte de cumparare

Daca aceasta actiune nu include costuri suplimentare sau prea mari, lasa-l sa testezediamond 1 produsul inainte sa il cumpere. Sau ofera-i garantia ca isi primeste banii inapoi, daca produsul nu ii satisface asteptarile, sau daca acesta este defect. Poti sa oferi mostre, ca sa se convinga de calitatea si de efectele produselor. Prin metoda aceasta, clientul dezvolta deja o dorinta de a avea mai mult, mai ales cand ii oferi ceva de calitate. Sansele sa cumpere de la tine cresc considerabil si va deveni un hobby sa iti cumpere produsele. Nu uita: ofera, intai de toate, o experienta.

Un produs de calitate va avea oricum clienti, insa un produs dorit va avea o coada de clienti, asa ca incepe sa cauti metode de a iti face produsul cunoscut si dorit. Incepe cu aceste 4 metode.

Lasa-mi acum la sfarsit un comentariu si spune-mi, ce parere ai despre aplicatia Diamond? Bineinteles, te invit sa imi spui ce aplicabilitate pe produsul tau crezi ca au metodele pe care le-am prezentat.

P.S Daca mai stii aplicatii precum Diamond, lasa-mi un comentariu si povesteste-mi despre ele. Poate se nasc noi idei. Multumesc!

 
x

Vreau sa stiu mai multe despre vanzari

4 Comments

  • STANCA CORNEL

    buna ziua, ma bucur foarte mult sa va citesc articolele care sunt deosebit de interesante.Doresc, fara sa va deranjez sa primesc in continuare astfel de articole de la d-voastra. V a multumesc,

    • psihoselect_ro

      Buna ziua,

      Ma bucur ca articolele va sunt utile si ca aveti parte de informatie relevanta. In fiecare saptamana veti primi articole despre vanzari, iar daca sunteti pasionat si de management sau recrutare, va puteti inscrie si acolo. Va asigur ca veti avea parte de lecturi extrem de captivante si interesante. Multumesc de comentariu.

      Va doresc o zi nemaipomenita.

  • Alex

    Eu chiar am vazut aplicatia :))

  • Cazare

    Interesanta pagina si aplicabil in viata.

Leave a Reply

Your email address will not be published.