spartanii

Cum ar fi facut spartanii vanzarile

 

Poate iti amintesti spartanii si istoria acestora, sau, probabil,  ai vazut filme cu ei. Multe persoane au inceput sa cerceteze mai adanc povestea spartanilor dupa ce au vazut filmele facute la Hollywood. Cel mai cunoscut este filmul 300, avandu-l pe Gerard Butler in rol principal.

In cazul in care nu esti familiar cu modul de viata al spartanilor, partea cea mai interesanta in ceea ce ii priveste este faptul ca barbatii se antreneaza toata viata pentru a deveni soldati. De mici copii sunt luati de langa mama lor si sunt trecuti prin cele mai dure antrenamente. Cei mai puternici, care reusesc sa treaca peste toate probele,  sunt declarati soldati spartani.

Cam asa si cu oamenii de vanzari de calitate. Esti supus multor incercari si refuzuri. Relationezi cu clienti dificili, duci o lupta continua adesea, insa dupa toate aceste incercari istovitoare, depasite cu brio, ai reusit sa te declari invingator.

Cuvantul spartan a devenit sinonim  cu  stilul de viata dur, care nu lasa loc de infrangere. Am auzit de multe ori oameniispartanii spunandu-si unul altuia:  Esti un spartan!  Partea cea mai cool, care m-a si determinat sa scriu acest articol, a fost cand am auzit pe cineva spunand: Faci vanzari ca un adevarat spartan.  🙂 

Ce o fi insemnand asta, ma intrebam. Faceau spartanii vanzari? In niciun caz! Dar cum ar fi fost daca ar fi facut?  🙂 

Ai vrea sa fii cel mai bun in vanzari din echipa ta? Ai vrea sa mergi la fiecare intalnire dominat de o incredere absoluta, stiind ca nu iesi din birou fara rezultatul dorit?

In articolul de azi vreau sa iti vorbesc despre stilul de vanzari spartan care nu lasa loc raspunsului nu.

Un stil de vanzari spartan inseamna, pentru mine, dedicare absoluta. Acel fel de dedicare in care te trezesti la 5 dimineata, iar la ora 8 esti in fata biroului clientului care este la 200 de km distanta de casa ta.

Vreau sa iti arat ce inseamna pentru mine un om de vanzari spartan. Vei vedea ce ai de castigat daca faci vanzari  ca un adevarat spartan.

Este nevoie de o atitudine curajoasa ca a unui spartan. Clientii tai au nevoie sa intri cu o atitudine cuceritoare. Cine nu s-ar simti in siguranta langa un spartan? O atitudine increzatoare, o personalitate care lupta pentru ceea ce crede, un caracter echilibrat si axat pe rezultate.

Spartanii erau luptatori extraordinari. Nu aveau frica, intrucat au fost crescuti sa nu cunoasca acest termen. Scopul lor suprem era sa invinga si sa ofere familiilor lor siguranta.

Ca om de vanzari, n-ai voie sa uiti ca si clientul tau este, la randul lui, un om. De aceea, scopul tau este sa te straduiesti cat mai mult, sa ii identifici durerile, asteptarile, indeciziile, fricile si sa i le rezolvi. Nu te vei lupta cu clientul, insa vei lupta pentru a ii oferi din valoarea produsului sau a serviciului tau.

O vanzare spartana vine cu cateva tehnici gandite in detaliu, de la cel mai marunt pana la cel mai vizibil amanunt. 

Un om de vanzari spartan ii propune clientului sau cele mai bune oferte, produse, sau servicii.

Sa faci vanzari ca un spartan inseamna sa lupti pentru acel scop incercuit cu rosu din agenda ta. Acel scop care le intrece pe toate, chiar si pe tine insuti. Sa fii un om de vanzari spartan inseamna sa stii si sa crezi ca serviciile tale fac din lumea aceasta un loc mai bun.

spartaniiUn om de vanzari spartan il convinge pe clientul sau ca serviciile sau produsele sale ii vor schimba total lumea. Clientul va beneficia de ceva la care doar a visat. Va pune accent pe beneficiile cu adevarat valoroase, care vin cu schimbari intr-adevar constructive. Ai vazut vreodata vreun spartan care sa nu creada ca ceea ce face el nu e cel mai bun lucru posibil? Exact asa e nevoie sa fie si gandirea ta. Astfel vei exclude complet frica si anxietatea dinaintea intalnirii cu clientul. Demonstreaza-ti intai tie ca ceea ce ai e cu adevarat valoros si apoi demonstreaza-i si clientului tau.

Sa faci vanzari ca un spartan inseamna ca in vocabularul tau nu exista frica de refuzuri.

Inseamna acea determinare care transforma o infrangere intr-o noua sansa de a castiga o batalie intreaga. Intotdeauna o intalnire care nu s-a finalizat cum ti-ai dorit este o ocazie de a reanaliza strategia ta. De a invata lucruri noi, de a le pune in balanta, de a corecta greseli. Niciun spartan nu va arunca armele daca are parte de o infrangere. Va face de 10 ori mai multe antrenamente si va gandi inca 10 noi strategii. La fel e nevoie sa faci si tu. Un client te-a refuzat? Nu-i nimic! Programeaza intalniri cu inca 10 clienti si prezinta-le cea mai buna versiune a ta. Dupa ce ai analizat intalnirea care nu s-a finalizat cum ai vrut, du-te la noii clienti cu un nou mindset, cu noi intrebari. Pune in valoare beneficiile care se preteaza pe profilul clientului. Fa antrenamente si du-te pregatit sa cuceresti clientul.

Cand faci vanzari ca spartanii inseamna ca niciodata nu vei renunta.

,,Nu mai fac vanzari, nimeni nu are nevoie de cafetierele mele, toti beau cafea in oras” . Exclude complet aceasta gandire. Aflaspartanii de ce toata lumea bea cafea in oras si ofera-i clientului motivul pentru care de acum sa isi faca cafeaua acasa. Nu te da batut. Cauta noi metode de cucerire. Oamenii de vanzari sunt atat de inventivi si creativi. Incepe sa pui in practica asta. Orice obiectiv setat va fi implinit. Asta e gandul omului de vanzari spartan.

Focusul tau principal este rezultatul.

Din fiecare intalnire, din fiecare experienta ai nevoie de rezultate. Cum faci sa ai parte de rezultate? Unde e nevoie sa mai lucrezi pentru asta? Ce inseamna pentru tine rezultatul?

Pentru un om de vanzari spartan nu exista concurenta.

Exista doar concurenta nimicita, in cel mai inteligent si strategic mod prin care se poate. Armele unui om de vanzari spartan sunt de la simpla carisma la strategii gandite analitic, la un intreg set de intrebari gandite in amanunt, la cercetare detaliata a clientului si a pietei concurente. Un om de vanzari spartan nu va fi niciodata obosit, ci doar insetat dupa rezultate si victorii.

Spartan mai inseamna si sa fii fidel colegilor si companiei tale.

Niciodata un spartan nu isi abandoneaza soldatii, chiar daca moartea e sigura pentru toti. Sa iti aperi colegii si compania inseamna sa fii dedicat. Sa fii alaturi de colegii tai cand au nevoie de suport, de idei noi. Sa fii fidel companiei pentru care lucrezi inseamna sa dai tot ce ai mai bun pentru a vedea compania castigatoare si biruitoare. Inseamna sa vezi toata lumea satisfacuta si incantata de rezultate, sa vezi cum intreaga companie evolueaza si se dezvolta datorita eforturilor tale si ale echipei.

Un om de vanzari spartan  e deschis noului si evolutiei.

Va fi mereu dispus sa gaseasca solutii si strategii diferite, creative. Nu se va lasa prins in nicio alta capcana, cum ar fispartanii modestia, sau banalul. Nu poti sa ramai pe aceeasi strategie iar si iar, avand in vedere ca traim intr-o perioada in care lucrurile se schimba de la o ora la alta.

Daca iti place modul de gandire al unui om de vanzari spartan, antreneaza-te si devino unul dintre ei!

Echilibreaza lucrurile, insa sa nu iti fie frica sa vii cu idei si strategii total diferite. Daca ai vazut filmul 300, stii ce inseamna o strategie total diferita. Pregateste-te sa ai succes. Nu fugi de el.

Sper ca ti-a placut comparatia mea si ca ai inteles-o. Multumesc ca ai citit articolul pana la sfarsit.

Lasa-mi un comentariu si spune-mi daca cunosti oameni care fac vanzari ca niste spartani si, mai ales, daca esti unul dintre ei. BRAVO!

Cei care au mai citit articolul au preferat si Masina scumpa fara stapan…rolul oamenilor de vanzari si Legea anti-fumat… Cum sa rezisti eroic in situatii grele

 
x

Vreau sa stiu mai multe despre vanzari

4 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.