Cum sa devii partenerul de afaceri a lui Thomas Edison

 

Felul in care iti gestionezi gandurile si forta ta interna are un impact mare asupra dimensiunii reusitei tale.

Daca reusesti sa te vezi ca si un castigator inainte sa inceapa lupta, sansele tale la victorie se inmultesc.

ladder of successIti impartasesc 12 strategii pentru excelenta in business si vanzari, iar in articolul de azi iti vorbesc despre 3 dintre ele care reprezinta forta ta interna si cum te poate aceasta propulsa catre obiectivul pe care il ai.

 

In continuare te invit sa citesti o poveste despre cum a reusit un tanar, care nu avea nimic pe numele lui, sa devina multimilionar.

In 1905, un tanar de 27 de ani, pe nume Edwin Barnes, s-a urcat intr-un tren, cu destinatia West Orange, New Jersey, ca sa devina partenerul de afaceri al faimosului Thomas Edison – inventatorul electricitatii.

Insa, atat de sarac era Barnes incat nu a avut bani de bilet pentru un tren de calatori astfel ca a ales sa calatoreasca intr-un vagon al unui tren de marfa.

Era imbracat ca un vagabond si nimic nu il recomanda sa devina un asociat al lui Thomas Edison.

Dorinta sa arzatoare era insa mai mare decat problemele pe care le avea. Isi dorea cu orice pret sa devina nu doar un angajat, ci partenerul de afaceri al marelui inventator.

Odata ajuns la compania lui Edison, tanarul Barnes a intrat in laboratorul in care se afla marele inventator, inconjurat de asociati de-ai sai, si a spus:

“Am venit sa formez un parteneriat de afaceri cu dumneavoastra,” spuse el raspicat.

Apropiatii lui Edison din incapere au ras in hohote, la auzul acestor vorbe.

“Cine esti tu sa vii aici? Nu vezi cum arati?” spuneau acestia.

Insa, marele inventator a vazut un tanar determinat, gata sa faca orice ca sa dezvolte compania sa.

“A stat pur si simplu in fata mea. Arata ca un vagabond, insa era ceva in expresia fetei lui care mi-a lasat impresia ca era hotarat sa obtina lucrul pentru care a venit. Am invatat, dupa multi ani de experienta cu oamenii, ca in momentul in care un om isi doreste ceva intr-atat de mult incat sa-si riste intreg viitorul, atunci va obtine acel lucru,” spuse Edison la un moment dat.

Trecand peste logica celor din jurul sau, Edison i-a oferit lui Barnes un loc de munca ca si om de servici.

Barnes a acceptat pe loc si, cu matura in mana, s-a apucat de munca.

“Voi incepe cu munca de jos. Voi face tot ce imi spune domnul Edison. E sansa mea sa invat cum se comporta si cum gandeste un om de succes. Inainte ca totul sa se termine, voi deveni asociatul sau,” se gandi Barnes.

Dupa mai multe luni, tanarul Barnes muncea in continuare ca si om de servici. Nu facuse niciun progres palpabil inspre visul sau.

“Nu voi cauta alta oportunitate de munca daca esuez aici. Imi doresc un singur lucru pe lume si acesta este sa devin asociatul lui Thomas Edison. Am sa pariez tot ce am pe abilitatea mea de a reusi,” se gandea acesta in fiecare zi.

Chiar daca nu o arata, acesta gandea ca si un rege si, incetul cu incetul, se apropia de Edison si de asociatii sai, alti milionari renumiti.

Perseverenta sa a dat roade cand, dupa 2 ani de zile de maturat podele, i s-a ivit o sansa de aur.

Marele inventator tocmai crease un dispozitiv de inregistrare a vocii numit Dispozitivul de Dictare Edison, pe care dorea sa-l comercializeze la scara larga.

Insa, intreg departamentul de vanzari al companiei s-a impotrivit ideii, pe motiv ca nu-l va cumpara nimeni.

“Ne pare rau, domnule Edison, dar acest dispozitiv nu se va vinde. Nu vedem cum acest aparat poate fi de folos cuiva,” spuneau oamenii lui de vanzari.

Nu doar ca acestia nu vedeau beneficiile dispozitivului, ci nici macar nu voiau sa il vanda pentru ca, in acea perioada, oamenii de afaceri aveau cate un stenograf personal.

Pe de alta parte, aceasta era sansa pe care Barnes o astepta. “Cred ca acest dispozitiv va ajuta directorii si oamenii de afaceri sa-si dicteze gandurile zi si noapte, iar apoi sa asculte inregistrarea. Acestia nu vor mai avea nevoie sa tina un stenograf langa ei tot timpul.”

“Vor avea mai mult timp la dispozitie si isi vor creste profitul,” continuase acesta cu entuziasm.

Realizand adevarul argumentelor sale, Edison i-a acordat sansa lui Barnes de a arata ce poate. L-a promovat pe pozitia de om de vanzari.

Apoi, tanarul Barnes a formulat un plan de marketing pentru acest dispozitiv si a insistat ca Edison sa il lase sa vanda dispozitivul.

Marele inventator a fost atat de impresionat de dorinta si curajul angajatului sau incat a aprobat planul sau de marketing si de vanzare a dispozitivului de dictat.

In decurs de doar 3 luni, Barnes a devenit cel mai bun vanzator al companiei, deoarece a reusit sa vanda mii de astfel de dispozitive.

barnes1Pentru ca lucrurile au mers atat de bine, acesta a primit un contract de distribuitor al dispozitivelor in toata America. Astfel s-a nascut parteneriatul de afaceri intre Edwin Barnes si Thomas Edison.

In urma acestui parteneriat, un slogan renumit de business s-a nascut: “Construit de Edison si instalat de Barnes.”

Visul tanarului care a pornit de la zero devenise in sfarsit realitate.

Dupa inca 3 ani de perseverenta si tenacitate, Barnes a devenit unul dintre multimilionarii Americii.

Cine s-ar fi gandit ca un om sarac lipit pamantului va reusi sa se imbogateasca?

“Barnes nu avea niciun ban. Nu avea educatie, influenta sau contacte care sa-l recomande. Tot ce a avut a fost initiativa, incredere si vointa de a reusi. Din cauza acestor forte intangibile a devenit  mana mea dreapta,” spuse la un moment dat Thomas Edison.

Succesul in business si vanzari nu se rezuma la cine esti si de unde provii, ci la cine vei deveni si unde iti doresti sa ajungi.

Maniera in care tratezi calatoria catre rezultatul dorit va determina amploarea reusitei tale.

De exemplu, comentariile rautacioase adresate lui Edwin Barnes sau pozitia sa de om de servici nu l-au facut pe acesta sa renunte.

Astazi te invit sa citesti 3 strategii prin care Barnes a reusit sa devina excelent in vanzari si sa-si indeplineasca visul, iar data viitoare ti le voi spune si pe celelalte 9.

1. Avea o dorinta arzatoare

Tanarul Barnes stia foarte limpede ceea ce isi dorea – sa devina partenerul de afaceri al lui Thomas Edison. Nimic mai prejos decat atat.

Barnes avea un singur gand in minte si s-a lasat purtat de acesta, inca de cand a plecat catre laboratorul lui Edison.

Pentru el nu exista gandul esecului, ci doar cel al victoriei. Avea sa fie totul sau nimic.

Te-ai gandit vreodata sa-ti pui tot efortul intr-o singura dorinta, un singur gand?

Te invit sa te gandesti putin care ar fi cel mai important lucru care iti poate aduce o crestere exponentiala, indiferent de domeniul in care activezi.

Adevarul este ca toata lumea cauta sa-si imbunatateasca rezultatele cu 10%, insa cei care ating succesul de proportii masive sunt cei care au o dorinta arzatoare si se concentreaza pe un singur lucru maret.

Lui Barnes, spre exemplu, i-ar fi fost usor sa isi doreasca sa fie doar angajatul marelui inventator, insa el a pornit cu gandul sa devina asociatul acestuia.

E important sa-ti stabilesti un obiectiv de 10 ori mai mare decat ai facut pana acum si sa-l sustii cu o dorinta arzatoare pentru reusita.

De exemplu, ai putea determina cine este cel mai important client al tau si sa vezi cum i-ai putea oferi valoare inzecita.

2. A folosit puterea vizualizarii sa scape de saracie

Ai observat vreodata cum unii oameni realizeaza exact ceea ce isi doresc?

In fiecare zi, tanarul Barnes gandea ca si un antreprenor. In mintea lui, acesta se vedea deja partenerul de afaceri al lui Thomas Edison.

Fara sa stie, acesta a folosit puterea vizualizarii sa scape de saracie si sa-si indeplineasca visul.

Prin vizualizare ii transmiti mintii tale un impuls de tip “ancora”, care se intipareste repede in subconstientul tau.

Acea “ancora” este conectata cu obiectivul spre care te indrepti. Este ca si cum ai trage spre tine o sfoara la capatul careia se afla obiectivul tau.

Cand reusesti sa vizualizezi in detaliu cine vei fi si ce vei avea, pur si simplu atragi spre tine acele oportunitati care sa te duca spre obiectivul tau.

Insa, ca sa stii cine vrei sa devii si ce sa obtii, e important sa incepi cu o definitie clara a ce inseamna pentru tine succesul.

Pentru Barnes succesul era clar si simplu – voia sa devina partenerul de afaceri al lui Thomas Edison.

Ce inseamna pentru tine succesul? Cine ai devenit? Ce ai obtinut? Ce suma de bani ai in cont? Cati clienti s-au bucurat de valoarea pe care le-ai oferit-o?

Fara claritate nu vei reusi sa te vizualizezi ca si un castigator!

3. A fost dispus sa inceapa cu munca de jos

Dupa ce a ajuns in fata lui Thomas Edison, Barnes nu a fost vazut cu ochi buni de asociatii marelui inventator.

Insa, acesta a trecut cu vederea infatisarea tanarului si a decis sa-i acorde o sansa. L-a angajat ca si om de servici, sa curete podelele si sa aiba grija de curatenia in laboratoare.

Barnes a acceptat de indata, deoarece era sansa lui sa se apropie de visul sau.

Daca nu ar fi acceptat acea pozitie, oare ar mai fi reusit sa devina asociatul inventatorului?

Cu siguranta, acesta nu ar mai fi primit o alta sansa sa arate ce poate, daca ar fi refuzat pe motivul ca nu e ceea ce-si doreste.

Barnes a fost dispus sa inceapa cu munca de jos, chiar daca visul sau era de 10 ori mai mare. Acesta a inteles ca exista o scara a succesului, pe care e important sa urce pas cu pas. 

Te invit sa te gandesti putin asupra drumului pe care il ai de parcurs ca sa realizezi obiectivul dorit. Incepe cu o constructie a pasilor pe care ii ai de facut.

Cum ai putea aplica acest lucru in vanzari?  

De exemplu, prin prospectarea pietei ai sansa sa inveti mai multe despre clientii tinta carora te adresezi.

Nu te gandi ca e in regula daca ratezi sansa aceasta si nici ca activitatea de prospectare e o “munca de jos”, ci priveste-o din perspectiva informatiilor pretioase pe care le poti gasi despre cine sunt clientii si de ce au nevoie cu adevarat.

E important sa nu cazi in capcana convingerii nesuportive “activitatea asta nu ma ajuta sa-mi ating obiectivul,” ci vezi daca acea activitate e un pas necesar ca sa ajungi unde iti doresti.

Aceste 3 strategii pentru excelenta in business si vanzari ale lui Edwin Barnes arata ca forte invizibile, precum o dorinta arzatoare si o mentalitate corecta, sunt bazele reusitei de orice fel!

In articolul urmator am sa iti impartasesc celelalte 9 strategii pentru excelenta in business si vanzari, de la acelasi Edwin C. Barnes.

Te invit sa ne lasi un comentariu si sa ne spui in ce situatie ai folosit o astfel de forta interna ca sa ajungi la rezultatul dorit.

 
x

Vreau sa stiu mai multe despre vanzari

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.