perfect

De ce e greu sa gasesti angajatul potrivit?

 

Ti-ai spus vreodata in gand sau ai auzit oamenii din jur spunand: „Pur si simplu nu sunt persoane care sa merite sa fie angajate, zilele astea?” In ceea ce ma priveste pe mine, le-am auzit si poate te gandesti ca angajatul potrivit nu exista cu adevarat.

Personal, si poate imi impartasesti si tu gandul, nu sunt de acord cu aceasta afirmatie, intrucat experienta mi-a aratat ca lumea e plina de oameni extraordinari care asteapta si vor sa fie angajati. Procesul poate deveni obositor, lung, frustrant si fara rezultate. De acord?

Ca atunci cand dupa 20 zile de cautare, desi angajatul urma sa te astepte cuminte la biroul sau, nu era acolo, deoarece  nu era de gasit. Ca si cum persoanele potrivite ar fi disparut de pe fata pamantului.

De cand eram la gradinita o auzeam pe doamna educatoare cand ne cauta profesoara de engleza, pe mama cand imi cauta o bona noua, zicand cu durere si revolta in glas: „Ajutor de incredere este greu de gasit!“. Poate impartasesti si tu cu mine aceasta amintire, iar acum te afli in aceasta postura.

the perfect oneAcum citeste printre cuvinte si descifreaza adevarata semnificatie pentru: Ajutor de incredere este greu de gasit.

Unele persoane mi-au spus ca este un mesaj ascuns in aceasta afirmatie si anume: suntem extrem de selectivi cand vine vorba de noul angajat sau „cautam acul in carul cu fan”. Am observat ca in ultima vreme, poate ti-a atras si tie atentia, religia angajatorilor excentrici care isi spun: care dintre acesti aplicanti sunt demni de pretiosul post pe care il pun la dispozitie?

Este adevarat, sa gasesti persoana inteligenta, capabila si rationala, care e dispusa sa se tarasca, sa implore si sa se intoarca pe toate partile pentru managerul sau, poate fi dificil de gasit. 

Incearca sa nu te lasi prada tentatiei de a pastra job-ul doar pe tine, my precious, cum ar spune Smeagle din Stapanul iInelelor.

Potentialii angajati, constienti de aptitudinile si calitatile lor, nu vor astepta saptamani intregi ca tu sa te decizi daca le esti calau sau angajator. De ce ar face-o? Afirmatia „un ajutor bun este greu de gasit” apare de obicei in gandul managerilor care se tem de schimbare si a unei persoane din HR obosita de atata bataie de cap.

Un manager care vrea de la canditatii lui sa mearga pe cioburi de sticla fierbinte va sta multa vreme asteptand dupa angajatul potrivit. Evita sa devii un astfel de manager, este daunator si iti provoaca riduri.

Urmeaza sa iti dau cateva indicii ce te vor ajuta sa iti dai seama de ce nu reusesti sa gasesti angajatul ideal. Evident, tu stii cel mai bine ce se intampla in firma ta, insa ca sa eviti sa te regasesti printre indiciile urmatoare si sa excluzi posibilitatea ca acestea sa fie motivele, este o idee buna sa le parcurgi.

Urmareste 5 dintre motivele pentru care e posibil sa nu gasesti persoana potrivita:

1. Nu esti pregatit sa renunti la angajatii prezenti

Fii fara griji, am fost si eu in locul tau. Deseori, cei ce au un business pur si simplu par saangajatii-tai nu poata sa le dea drumul angajatilor ce nu au performante mari chiar daca acestia nu ajuta compania sa creasca. Te regasesti?

Rezultatele arata ca 99% din cei ce au in prezent un business, au pe cineva in echipa lor al carui loc nu este acolo, insa acestia refuza sa taie cordonul ombilical. E timpul sa lasi acea persoana sa plece daca o iubesti. Gandeste-te la echipa ta cat are de suferit, gandeste-te la afacerea ta care nu reuseste sa creasca si gandeste-te la angajatul acela care ar putea face ceva in ce exceleaza insa el e tintuit pe scaunul nenorocos.

2. Network-ul tau stagneaza

Facebook, Twitter, LinkedIn si toate celelalte grupuri de socializare NU sunt puntea ta inspre ajutorul care e greu de gasit in zilele noastre. Te-ai gandit sa recurgi la network-ul tau? Imprastie vestea prin grupurile tale ca angajatul avand cutare profil este asteptat in compania ta. Rezultatele acestei metode arata ca probabilitatea ca angajatul ideal sa iti intre pe usa creste considerabil.

In cazul in care simti ca network-ul tau nu e un ajutor real, ia in considerare largirea lui sau chiar schimbarea acestuia. Ai primit vreodata vreo referinta din partea acestuia, vreo recomandare? Ar fi cazul.

3. Unde e identitatea?

Orice companie se diferentiaza de celelalte prin imagine, cultura, identitate. Oamenii sunt atrasi de acestea, tu esti atras de acestea, iar fara ele ajutorul mult dorit e posibil sa treaca pe langa tine. Acesta nu are habar ca TU EXISTI! Asa ca, te intreb, care e identitatea ta, cu ce esti unic? De ce ar vrea oamenii sa faca parte din echipa ta? Te simti ca la un interviu? Este important din cand in cand sa fii si tu intervievat, altfel de unde stii ce vrei cu adevarat?

4. Anuntul angajarii

Deseori HR-ul parca uita sa fie uman. Eu cand ma uit la fetele mele parca imi rasare soarele in birou, atat sunt de zambitoare si calde. Un anunt ce atrage oameni de calitate NU va incepe cu „Candidatul ideal va poseda”. Acum uita-te la anuntul de angajare, vezi daca incepe asa si intoarce-te sa iti continui lectura. Pune o voce umana in anuntul de angajare. Daca anuntul tau il face pe viitorul candidat sa se simta aproape ca o musca, e timpul pentru schimbare. Anuntul employee friendly are o rata de vizualizare mult mai mare. Testeaza-l!

5. Nu sunt oameni care sa merite

Great-EmployeeTe gandesti mereu si auzi oameni spunand asta mult prea des? Opreste-te! Opreste-i! Din fericire, oameni de calitate se gasesc destui. Afacerea ta poate sa ii aiba chiar acum. O zi inceputa cu gandul ca nu ii vei gasi nu e o zi zambitoare. Asteapta-te sa ii gasesti!

Fii cu ochii in patru. Azi cand te-ai dus la birou si ai vazut primul candidat intrand in biroul de recrutare, ce ai gandit? „Nici acesta nu e cel potrivit, simt.” sau „Cu siguranta, acesta e viitorul meu angajat, simt asta.”?

Te regasesti printre aceste motive? Simti ca iti oglindesc viziunea despre ajutorul care e greu de gasit? Iti reamintesc ca tu stii cel mai bine ce ai nevoie in companie si ce ti se potriveste tie si ideii tale, insa fii deschis la oameni. Ai putea fii placut surprins.

Acum urmeaza partea cea mai fun  🙂 

Lasa-mi un comentariu si spune-mi experientele tale privind candidatii care ti-au trecut pragul. Ma astept sa ma surprinzi cu povesti amuzante si impresionante. Intreaba-ma de ce nu reusesti sa il gasesti pe THE ONE si care e metoda pe care o aplici atunci cand il treci prin procesul de selectie. Hai sa invatam distrandu-ne!

 
x

Vreau sa stiu mai multe despre recrutare

2 Comments

  • Griu Dumitru

    Diferenta dintre companiile mici si cele mari e la capitolul roluri. In cele mici rolul se construieste dupa omul existent, la cele mari se cauta omul corespunzator unui rol creat. In companiile mici se valorifica toate resursele unui individ (pentru ca se lucreaza aproape ca intr-o echipa), pe cand in companiile mari se incearca exploatarea la maxim a zonei de rol atribuita angajatului prin fisa de post (pentru ca se lucreaza pe principiul formatiei, nu al echipei). De asta e greu de gasit angajatul potrivit, pentru ca rolul pe care trebuie sa-l joace nu e unul flexibil, adaptabil lui, ci unul rigid caruia trebuie el sa se adapteze. Ca sa creezi un rol flexibil si sa gasesti candidatul ce poate transforma postul intr-un rol de succes inseamna multa munca din partea HR si abilitati de selectie. Deci,… unde e buba?

Leave a Reply

Your email address will not be published.