pisicile-si-vanzarile

Pisici? Unde? Hai sa facem vanzari atunci!

 

Prima cafenea cu pisici din Cluj iti spune ceva?

Lady Cat este primul concept de cafenea cu pisici din Cluj. In Romania mai sunt 2, insa la Cluj aceasta este prima,deschisa in data de 11 martie 2016. Cu peste 3.900 de fani pe Facebook care, evident, sunt şi clienti sau viitori clienti, cafeneaua Lady Cat a dat o culoare noua Clujului.

cafenea-pisiciIubitorii de animale, in special de pisici, sunt incantati de idee. Dupa nici prima zi de la deschidere, cafeneaua nu a mai facut fata clientilor, iar rezervarile au inceput sa apara. In prezent, esti nevoit sa iti faci rezervare din timp, daca vrei sa te asiguri ca ai loc sa stai jos.

Am fost si eu. Absolut incantator. Cafeneaua a fost conceputa in termenii unui business care impaca afacerea orientata spre client cu activitatile prosociale – adoptia animalelor fara stapan.  

Afacerea apartine unei tinere curajoase, plina de incredere, pe nume Raluca Anita.

In articolul de azi iti arat cum poti sa fii mai aproape de succes prin inovatie si prin noul pe care il introduci pe piata. Pentru ca e important sa stii de ce vrei sa fii inovativ, cand vei pune in aplicare ceea ce citesti azi, o sa te bucuri de rezultate pozitive, ca recompensa pentru efortul depus.

Fiecare fan de pe Facebook a vizitat sau va vizita cafeneaua in viitorul apropiat. Cand la nici 2 saptamani dupa ce ti-ai deschis afacerea peste 3.900 de oameni ti-au trecut sau iti vor trece pragul, stii ca ai facut ceva bine. Fiind atat de proaspata afacerea, o cifra exacta legata de incasari si clientela  va putea fi facuta publica abia dupa o luna.

In ceea ce ma priveste, creativitatea si inovatia sunt 2 principii foarte importante in vanzari. Imi place sa le regasesc in companie, la nivel de echipa, in viata sociala etc. Ma orientez inspre evenimente si lucruri ce vin mereu cu ceva nou. Nu ma opresc la stadiul acesta, asa ca incerc, la randul meu, sa vin cu idei si proiecte inovative, sa ofer originalitate si sa adun mai apoi rezultatele pozitive.

Prima regula in vanzari, e ca serviciile si produsele pe care sa le oferi, sa fie in beneficiul clientului.

Cu ce te alegi bun cand mergi la cafeneaua cu pisici? Timp petrecut intr-un cadru unic fata de toate celelalte, terapie asistata de animale, relaxare. Clientul se duce satisfacut si se intoarce pentru satisfactie, acesta e unul din scopurile afacerii.

Fiecare lucru si persoana ce ne inconjoara necesita ceva inovativ, ceva nou.

463-itok=Ueir4adiUn studiu publicat de Institutul National de Statistica (INS) a aratat ca in companiile din Romania nu gasesti inovatie. Cercetarea a indicat ca investitia in inovatie este aproape inexistenta. Mai mult, se pare ca numarul companiilor ce nu se axeaza pe inovatie a crescut la un moment dat. Acelasi studiu arata, totusi, ca marile companii sunt de 2 ori mai inovatoare decat cele mici sau mijlocii. 40,1% dintre companiile mari vin cu ceva nou,  pe cand doar 19,8% dintre firmele mici si mijlocii fac acest lucru.

Nu trebuie sa te afecteze asta pe tine, ca om de vanzari, daca stii cum sa te reinventezi, cum sa vii cu ceva nou, cum sa fii inovativ. Evitand starile statice si monotonia, o sa reusesti nu doar sa te apropii de clientii actuali, ci vei reusi, in plus, sa castigi unii noi. Nu uita ca oamenii tind sa recomande mai departe celor dragi ceva ce li s-a parut deosebit.

In vanzari, inovatia incepe cu tine. Tu esti imaginea produsului tau, asa cum am mai spus. Cartea de vizita a produsului pe care il vinzi esti tu. Asa ca incepe sa te inovezi, in primul rand, pe tine.

1. Perfectioneaza-te continuu 

In materie de clienti, inovatia nu e atat de simplu de pus in practica. Cand vorbesti despre serviciile pe care le oferi clientului tau si, mai ales, despre oferta pe care o prezinti, acestea au nevoie sa fie mereu perfectionate. Niciodata sa nu te prezinti cu aceleasi povesti sau discursuri. Personalizeaza informatia pe care o oferi clientului. In cazul in care nu poti sa vii cu oferte noi, imbunatateste-le pe cele pe care le ai. Gaseste noi metode prin care sa captezi atentia clientilor tai. Noul va fi intotdeauna la moda.

2. Imbunatateste increderea clientului in tine

La fel ca tine, clientii tai tind sa aiba mai multa incredere, sa isi doreasca mai mult, sa fiejoben_bistro mai siguri despre ceva ce pot sa vada, sa atinga, sa auda, sa experimenteze. Daca le poti oferi aceasta oportunitate clientilor tai, inainte ca ei sa plateasca produsul in sine, acestia vor avea mai multa incredere – si in tine, si in produs.

Asta inseamna minimalizarea riscului si cresterea asigurarii calitatii; astfel, pana si cei mai sceptici clienti vor fi mai deschisi la prezentare. Acesta e doar un exemplu, tu stii mult mai bine ce ar determina clientii tai sa aiba mai multa incredere in tine, ca om de vanzari, si in serviciile pe care le oferi. Analizeaza asta si incepe sa cladesti o incredere de nezdruncinat. Nu uita ca sinceritatea in vanzari este ceea ce ai nevoie pentru a arata credibilitate.

3. Reinventeaza livrarea

Stii si tu foarte bine ca piata este aproape obsedata de livrare rapida si, bineinteles, de calitate. Exista chiar si gandirea aceea in care clientii isi vor produsele instant. Atunci cand livrezi produsul clientului tau, asigura-te ca o faci intr-un mod inedit. Nu te teme sa iti lasi amprenta. Vino cu o mica atentie din partea ta, un simplu mesaj personalizat poate sa schimbe atitudinea clientului la 180 de grade.

Intereseaza-te despre cum ar prefera clientul sa ii fie livrat serviciul, ce asteptari are. Daca, de exemplu, vinzi haine, fa din impachetatul lor o arta. Daca vinzi servicii de orice fel, personalizeaza-le in functie de client. In orice domeniu, livrarea serviciului se poate face intr-un mod inovativ. E nevoie doar sa gandesti in functie de asteptarile si nevoile clientului.

4. Fii in pas cu actualizarile clientului

Vreau sa iti arat exemplul brandului Disney. Cu mic, cu mare stim cine e Disney, stim ce face Disney, stim si ce nu vrem despre Disney. Brandul Disney e atat de popular, incat atunci cand Matt Groening, cel care a creeat serialul Familia Simpson, a mers intr-o excursie in Bali si a aratat unei femei din satucul in care s-a dus o poza cu Bart (unul din personajele din familia Simpson), femeia respectiva a raspuns ca e Mickey Mouse. Intelegi acum puterea inovatiei?

Fii ca Disney, cauta intotdeauna ceva cu ce sa il atragi pe client. Nu te opri din a intelege care sunt nevoile actuale, dar si viitoare ale clientilor tai. Stii cand iti spuneam ca acestea se updateaza rapid, iar tu trebuie sa tii pasul? Ce te-ar putea ajuta e sa programezi din cand in cand vizite la clienti, in care sa nu le vinzi nimic, ci sa te interesezi de parerea lor despre servicii, despre livrare, despre produsul in sine. Intreaba-ti clientul ce ai putea sa ii oferi nou.

Niciodata sa nu te dai disparut dupa ce ai incheiat o vanzare. Ideiile inovative vin mult mai usor atunci cand identifici constant dorintele clientilor tai. Oportunitati noi apar de fiecare data cand iti suni clientul. Vanzarile, pe langa inovatie, au nevoie de planificare + pregatire. Sunt sigura ca si detinatoarea cafenelei cu pisici si-a planificat in detaliu deschiderea afacerii si s-a pregatit din zori de zi. Cafeneaa, cel putin, exprima asta.

5. Testeaza 

Businesswoman and business planCa sa stii daca ideea ta functioneaza sau nu, e nevoie sa o testezi. Testeaza mereu oferte, promotii, produse. Tine evidenta lor si, mai ales, tine evidenta modului in care le-ai promovat si ce rezultate au dat. De aici rezulta experienta ideala.

Evita timpii morti, gaseste o metoda sa pui si timpul mort in functiune. Serviciile + experientele inovatoare pun timpul in miscare. In vanzari, nu vrei sa stea timpul in loc; ai cam vrea cand mananci o prajitura cu ciocolata.

6. Extinde-te

Tu ai nevoie de o reteta de inovatie, pe care o data ce o vei descoperi, aceasta iti va aduce numai si numai beneficii. Ca orice alt lucru care aduce succes, e nevoie de munca si rabdare, dar, mai ales, de munca. Nu te limita la o singura zona de actiune. Du-te pana in gaura de sarpe, daca acolo stii ca o sa gasesti un client. Cucereste noi locuri si pune steagul in pamant. In noile locuri cucerite, inoveaza, inoveaza, inoveaza! Disney, cafeneaua cu pisici, localuri ca Submarine, Joben, Enigma, localuri despre care s-a scris chiar si in edituri americane cum ar fi Bored Panda sau Daily Mail, nici unul nu ar putea sa existe fara inovatie. Ca sa intelegi, serviciile bune aduc clienti, insa serviciile inovatoare creeaza o coada de clienti ce abia asteapta sa se bucure de ceea ce oferi.

Orienteaza-ti focusul pe client, intotdeauna pe client. Nu te invarti in jurul produsului sau serviciului pe care il oferi, ci axeaza-te pe nevoile clientului.

Lasa-mi un comentariu si spune-mi ce faci tu inovativ pentru clientii tai, cum aduci inovatia in vietile lor. Daca ai fost si tu in cafeneaua cu pisici, spune-mi cum ti s-a parut, iar daca nu ai fost inca, te astept cu pareri dupa.

Crezi ca inovatia e un must in vanzari?

 
x

Vreau sa stiu mai multe despre vanzari

Leave a Reply

Your email address will not be published.