Group of cartoon business people holding gears

Probleme in companie? Rezolva-le inainte sa apara

 

Situatiile limita- in care ne agitam si nu mai stim cum sa facem fata unor probleme ne sunt cunoscute tuturor. Uneori, sentimentul de “overwhelming” ne duce cu gandul la “exit ways”.  Acestea apar doar pentru a ne elibera de presiunea pe care o simtim.

Probleme companie

Exista oare modalitati de lucru, instrumente sau actiuni care ne pot ajuta sa nu ajungem in faza aceasta? Vorbim despre actiuni care sa ne permita o abordare echilibrata a situatiilor.  Acestea ne impiedica sa ajungem la faza in care implicarile emotionale sunt atat de mari, incat ne vine sa urlam precum lupii, noaptea la luna.

Daca avem rabdarea sa cautam, raspunsul este da. Chiar il cunoastem, insa nu ii dam o structura suficient de clara. Aceasta ar  putea sa ne ajute in ceea ce facem zilnic, indiferent de domeniul in care activam.

Structura suna cam asa:

Comunicam eficient si transparent, evitam probleme

Aceasta comunicare ne permite sa ne pregatim echipa astfel incat sa evitam probleme in companie.  Simplul fapt ca stim pasii premergatori unei actiuni de schimbare din cadrul companiei ne ofera un confort mental. Astfel, evitam reactiile de refuz. Acele reactii de refuz si respingere sunt determinate de frica necunoasterii si a evenimentelor care urmeaza.

Sesiuni de feedback, feedback constructiv

Ca, vorba aceea, vorbesti, vorbesti, dar la un moment dat e bine sa si asculti 🙂 . Feedback-ul venit din partea altor oameni angrenati in actiunile noastre ne face sa vedem alte perspective. Deschiderea pentru feedback ne arata perspective pe care poate nu le-am luat in calcul. Scriam in unul dintre articolele anterioare, ca fiecare dintre noi este expus la echivalentul a 174 de ziare zilnic: Moduri prin care poti sa valorifici knwledge-ul echipei talecommunication_feedback

Aceasta este cantitatea de informatie pe care o prelucram, voluntar sau involuntar. Informatiile preluate voluntar pot sa vina din studii scrise, emisiuni tv, e-mail-uri etc. Un post radio sau reclamele la bomboane care apar pe ecran in timp ce tu scrii cel mai important e-mail din viata ta sunt informatii preluate involuntar. 🙂  Deci, fiecare dintre noi parcurgem zilnic echivalentul a 174 de ziare, accesand in special informatia relevanta pentru activitatea sa. Aceste sesiuni de feedback te-ar ajuta sa valorifici o cantitate enorma de knowledge. De ce sa nu o faci?

Sa gandim in scenarii!

Ce inseamna acest lucru?Planning the strategy Sa ne stabilim ipoteza de la care plecam, care ne este parcursul si etapele pe care le urmam pana ajungem la rezultatul dorit. Nu ne place cum arata tot demersul? Il luam de la inceput, pornind pe o alta cale, fiind focusati pe rezultatul pe care il dorim.

De cele mai multe ori iubim predictibilitatea, iar mediul de business ne ofera aceasta alternativa. Politicul ne mai ia insa prin surprindere :). Maturitatea si lipsa populismului isi fac simtita prezenta in business. La un moment dat poate reusim sa gandim scenariul transferului si catre zona politica.

Testarea scenariului la o scara mai mica, este intotdeauna o optiune

O putem numi si studiu pilot :). Te ajuta sa vezi implicatiile si ce reactii au oamenii implicati in astfel de proiecte. Stii ce trebuie sa modifici, ce probleme ar putea sa apara, dar si elementele cheie care iti pot aduce succesul. Ia timp, e drept, dar daca testarea iti evidentiaza esecul, te vei bucura ca e la scara mica :).

Istoria ne invata!

Past-Now-FutureIstoria tarii noastre, a companiei, a oamenilor ne ajuta sa facem legatura dintre cauza si efectul pe care il obtinem. Analiza istoricului intr-o companie mi-a explicat de ce oamenii prefera sa nu isi asume responsabilitati. Prefera sa se exprime in afirmatii de genul “se decide, se face”, sa evite confruntarea si sa prefere abordarea strutului. Analiza istoriei mi-a evidentiat stilul de leadership anterior abordat care a dus la o “neajutorare invatata”. Indiferent daca faceai bine sau nu, era o problema ca actionezi tu, si nu liderul “suprem” care conducea compania. Ce bine ca nu o mai conduce. 🙂

Am creionat structura pe care o avem in minte si tu, si eu. I-am dat insa o forma usor de retinut pentru amandoi. 🙂

P.S. Hai sa mergem mai departe … Care este scenariul tau de succes in pozitia pe care o ocupi acum?Claudia Indreica

Drag,

Claudia

 
x
x

Vreau sa stiu mai multe despre recrutare

Leave a Reply

Your email address will not be published.