tinuta business

Succesul se datoreaza pantofilor curati. Tinuta business

 

Imaginea cu care te prezinti la intalnirea cu clientul ascunde forte miraculoase. Te-ai gandit vreodata la asta? Inca raman uimita sa realizez ce impact are tinuta business asupra actiunilor mele.

Fara sa te ascunzi dupa deget, e nevoie sa recunosti faptul ca imbracamintea, gesturile, expresia fetei, accesoriile pe care alegi sa le porti, postura mai ales,  toate acestea sunt identitatea ta vizuala.

Cand vine vorba de mediul business, identitatea vizuala are si mai mare putere de decizie. Prezenta ta vizuala genereaza prima impresie care iti poate decide intreaga intalnire de afaceri.  Asa cum am spus si in articolul Cum sa faci o impresie buna in 7 pasi, modul in care esti perceput in primele secunde, este extrem de important.

Identitatea vizuala in afaceri are cam acelasi efect ca si sentimentul de dragoste la prima vedere.:) Poate crezi in dragostea aceasta la prima vedere. Ei bine si succesul la prima vedere este cam acelasi lucru. Totul tine de vizual, de ceea ce transmiti.

Cu siguranta vrei sa eviti din toate puterile sa fii etichetat ca fiind lipsit de profesionalism. In vanzari si in mediul business, acest lucru se poate intampla, cat ai zice om de vanzari. De aceea, acorda o atentie mai mare tinutei.

Ai pierdut vreodata un client din cauza ca nu te-ai simtit sigur pe tinuta ta si asta te-a impiedecat sa dai tot ce e mai bun? Nu te-ai odihnit indeajuns noaptea, iar dimineata nu te-ai simtit in stare sa iti calci tinuta, iar asta te-a costat?

Sentimentele acestea le-am resimtit si eu candva si multa lume le impartaseste. Insa, e nevoie sa depui eforturi in zona vestimentatiei si a tinutei. S-ar putea ca 75% din succesul tau sa se datoreze modului in care te imbraci si iti porti tinuta.

In articolul de astazi iti prezint ce inseamna tinuta business. Ce e recomandat sa poarte barbatii si ce e recomandat sa poarte femeile, la o intalnire de afaceri. Iti voi vorbi si despre impactul imbracamintei, astfel incat sa intelegi si mai bine importanta unei tinute impecabile.

Legenda spune ca intr-un oras la marginea lumii, se afla un om de vanzari cunoscut pentru talentul lui de a convinge pe orice trecator sa cumpere picturi de la el. A ajuns atat de popular acest om de vanzari, incat oameni de afaceri de peste tot din lume au vrut sa se convinga de maiestria lui.

A ajuns maiestria omului de vanzari si la urechile celui mai mare om de afaceri din lume. Acesta era respectat de toti oamenii din lume pentru ceea ce a reusit sa construiasca. Un adevarat imperiu in afaceri.

S-a pornit la drum doritor sa afle ce il face pe omul acesta de vanzari atat de bun in ceea ce face si cum reuseste el sa ii convinga pe toti cei care trec prin oras. Omul acesta de afaceri era popular si pentru cerintele lui extrem de mari. Avea asteptari extravagante in ceea ce privea calitatea si mai ales prezentarea produsului pe care avea sa il cumpere.

Cand a ajuns in orasel, a fost intampinat cu mult respect. Si-a programat intalnirea cu omul de vanzari pentru care a batut atata drum. Cand a ajuns la intalnire, omul de vanzari a intrat cu toata increderea, desi cunostea reputatia omului de afaceri. Intalnirea a durat 4 ore.

Cand s-a intors omul de afaceri in orasul lui, toata lumea l-a intrebat daca a reusit omul de vanzari sa il faca sa cumpere picturile.

-Deci, cum a fost. E atat de bun cum se spune? Ati cumparat picturile?

-Da, le-am cumparat pe toate.

-Pe toate? O Doamne, inseamna ca e cel mai bun om de vanzari din lume. Cum a reusit sa va faca sa cumparati chiar toate picturile?  

-Avea pantofii impecabil de curati.

Vanzarile au o cerinta obligatorie – Nimic de speriat,deja o cunosti si tu: INCREDEREA. Fara incredere, nu prea se fac vanzari generatoare de succes. Exista persoane care inspira incredere datorita propriei lor naturi increzatoare.

pantofi curati

Cu toate acestea, iti recomand cu toata sinceritatea sa nu pariezi totul pe increderea asta naturala. Uneori din cauza oboselii, stresului, grabei, unui gand ratacit prin minte, increderea aceasta naturala isi pierde din putere.

Ce faci in cazul acesta?

Recurgi la imbracaminte, tinuta si postura. Simplu, asa-i?  😀 

Ai fost vreodata la un restaurant de lux unde urma sa iei cina? Te-ai imbracat si aranjat impecabil si ai intrat cu o incredere de neclintit? Postura la masa era una plina de siguranta? Crezi ca te-ai fi simtit la fel daca iti erau pantofii murdari cu noroi, camasa sau rochia sifonata si parul nepieptanat? Iti garantez ca nu te-ai fi simtit deloc in largul tau.

Imbracamintea si modul in care te prezinti in fata clientului iti ofera sau nu credibilitate. O camasa sifonata, te va exclude de pe lista oamenilor de vanzari favoriti. La fel va face si o pereche de pantofi murdari. 🙂

Uite cateva reguli de baza in tinuta business:

Ce inseamna tinuta business si ce efecte are ea?

O tinuta business nu transmite doar ce fel de persoana esti, transmite si ce fel de companie reprezinti. Mai mult decat imaginea companiei, exprima si atitudinea ta fata de compania respectiva. Interesant, asa-i?

Esti poate si tu constient deja de faptul ca hainele facute la comanda, imaculate, ceasurile elegante, exprima putere. Putere financiara, putere de influenta, putere de control, succes.

Indifierent ca esti femeie sau barbat, tinuta business e recomandat sa fie una simpla, de calitate superioara in special, eleganta si diplomata.

1.Cum iti alegi tinuta business ca barbat?

  • Poate ca deja stii si tu ca cel mai recomandat la barbati este: costumul, o camasa cu maneca lunga si, cel mai important accesoriu, fara de care nu rasare soarele… CRAVATA! Da, ca om de vanzari sa porti cravata la o intalnire cu un client este obligatoriu. Fara doar si poate!
  • Cravata de cele mai multe ori se poarta pe culori inchise. Cu toate acestea, rosu e acum in trend. O cravata de un rosu cald la un costum negru, arata extraordinar.
  • Acum tine ccostumont de faptul ca va trebui sa ai la camasa mansete cu 2 degete peste lungimea manecilor sacoului. Deci da, ai nevoie si de un sacou elegant si calcat. ☺ Daca alegi butoni, acestia sa fie sobri, sa indice diplomatie. Daca iti plac acele de cravata si vrei sa porti si un ceas, asigura-te ca nu sunt de prost gust si nici stridente.
  • Referitor la pantofi: fie ca ploua, ninge, sau amandoua la un loc, este indispensabil sa fie curati. 🙂 Asa ca in legenda. De preferabil poarta piele, de culoare inchisa. Pantofii de obicei sunt cat mai conservatori.

 2. Cum iti alegi tinuta business ca femeie?

Am sa incep aici amintind de faptul ca sandalele la o intalnire de afaceri, nu sunt permise. Degetele la vedere nu sunt un bun inceput.

O femeie are mai multa lejeritate in imbracamintea sa, chiar si cand vine vorba de culori.tinuta business

  • De cele mai multe ori tinuta consta intr-un costum format din bluza sau camasa, fusta sau pantaloni. Cu toate acestea, se poarta si rochiile business, sarafanele. Verdele sau albastrul inchis sunt 2 culori care au un efect calmant asupra clientului, iar tie ca femeie iti ofera incredere.
  • Ca femeie esti nevoita sa porti ciorapi si pantofi eleganti.  Ca sa pui o pata de culoare in imbracamintea inchisa, poarta o pereche de pantofi colorati.
  • Exista o conditie in domeniul afacerilor: Nu te poti prezenta la client cu o fusta de o palma. Este foarte de prost gust. Fusta sau rochia e recomandat sa fie ori pana deasupra genunchilor, ori sa depaseasca usor genunchii. Tine cont ca atunci cand te asezi pe scaun, fusta se va ridica. Nu vrei sa transmiti un semnal gresit, nu-i asa?
  • Atentie si la accesorii. Nu exagera cu bijuteriile. Poarta bijuterii feminine, simple, finute. Nu vrei ca atentia clientului sa fie concentrata pe bijuterii.
  • Cand vine vorba de coafura, cel mai recomandat este sa ai parul prins, astfel incat fata sa iti ramana libera, ca sa poti sa fii cat mai expresiva.
  • Incearca sa nu porti decolteu si sa nu pari indecenta. Daca porti camasa, inchide toti nasturii. Daca nu suporti sa iti stranga gatul hainele, deschide primii 2 nasturi si alege o esarfa eleganta.
  • Chiar si lacul de unghii, machiajul, calitatea ciorapilor, toate acestea pot sa iti puna bete in roate, daca nu faci totul impecabil. Cu toata prietenia, lacul fosforescent nu te va ajuta. Nu il purta.
  • Parfumul, atat la femei cat si la barbati, e nevoie sa fie discret, sa aiba un miros placut, sa nu inece. Nu te parfuma in exces si nu iti parfuma hainele. Parfumul in vanzari si in afaceri de obicei, se poarta strict pe piele.

Orice ar fi, nu fuma inainte de o intalnire cu clientul. Nimic nu e mai neplacut decat mirosul inecacios de tigara.

In afaceri te imbraci pentru clienti. Evident, iti alegi hainele in care sa te simti bine, insa vrei ca acestea sa iti ofere credibilitate. Imbracamintea si tinuta denota respectul pe care il ai fata de client. Tinuta impecabila e sinonima cu respectul fata de clientul tau.

Asterne pe foaie cateva intrebari la care ofera raspunsuri sincere. Te va ajuta la urmatoarea intalnire:

  • Cum ai vrea sa fii vazut de client?
  • Te informezi inainte despre el si despre afacerea lui?
  • Te informezi despre ambianta intalnirii?
  • Ce transmite imbracamintea ta in legatura cu tine si compania ta?

Felicitari! Ai ajuns la finalul articolului. Daca ai citit intreg articolul inseamna ca iti pasa atat de propria persoana cat si de clientii tai si de relatia ta cu ei.

Lasa-mi un comentariu si spune-mi daca si tu tii cont de infatisare si imbracaminte atunci cand mergi la client si ce impact au acestea?

Crezi ca intr-adevar influenteaza succesul intalnirii?

P.S Cum crezi ca ar fi cel mai recomandat sa se imbrace un om de vanzari?

Alte articole care te pot ajuta sa prinzi incredere in tine la urmatoarea intalnire cu clientul:

Cum sa faci o impresie buna in 7 pasi

Vin vremuri grele..Cum sa scapi de frica de vanzari

Masina scumpa fara stapan…rolul oamenilor de vanzari

 
x

Vreau sa stiu mai multe despre vanzari

Leave a Reply

Your email address will not be published.