Vreau sa stiu despre centrul de dezvoltare

centru achieve

Am sa va spun povestea…

… tanarul James care visa sa devina un mare jurnalist si cum a reusit acesta sa ajumga, in doar un an, cel mai bine platit jurnalist din America.

James era fascinat de gandul de a deveni un mare ziarist intr-o buna zi. Stia insa ca are de parcurs o cale lunga pana sa-si indeplineasca visul, intai trebuia sa invete cat mai multe despre asta. Asa ca s-a decis sa mearga la cea mai mare publicatie tiparita din New York.

Ajuns la ziar, a cerut o intalnire cu managerul publicatiei, insa i s-a transmis ca asa ceva nu este posibil, nu au posturi disponibile si in plus, este prea tanar sa fie angajat.

Deloc descurajat, tanarul James a spus:

“Nu trebuie sa ma platiti! Fac orice este nevoie, tot ce vreau in schimb este sa am posibilitatea sa vin aici in fiercare zi si sa invat.”

Propunerea lui a fost acceptata si zi de zi el era primul care intra si ultimul care iesea din birourile publicatiei. James se ocupa de lucrurile marunte din birou: aducea cafeaua, facea curat, sorta hartiile, se ocupa de clasificarea documentelor. Toata lumea il indragea pe James pentru ca era atat de muncitor si serviabil cu toti oamenii din redactie. In timp ce ii ajuta pe colegii sai, cum putea el mai bine, urmarea cu atentie munca lor ca sa invete cat mai multe.

Intr-o zi si-a luat inima in dinti si i-a zis unuia dintre redactori:

“Crezi ca daca ar fi sa scriu ceva intr-o zi, ai putea sa-ti faci timp sa citesti si sa-mi spui parerea ta?”

“Bineinteles James. Oricand doresti!”

James a inceput sa scrie mici articole pe care le dadea redactorului sa le citeasca.

Dupa o vreme, articolele erau tot mai bune, munca lui era tot mai apreciata si unele din articole au fost publicate.

Chiar daca, la inceput, articolele pe care le scria nici macar nu purtau numele lui si erau publicate in ultimele pagini ale ziarului, el continua sa scrie cu pasiune.

Peste un an,

articolele sale au ajuns sa fie cele mai citite si intr-un final a primit pe pagina 8 a ziarului, o rubrica permanenta, ce ii purta numele.

James era in continuare cel mai amabil om din redactie, gata sa ajute oricand, gata sa faca toate acele lucruri pe care nimeni altcineva nu doarea sa le faca.

Vanzarile ziarului au crescut si James continua sa scrie cele mai bune articole, fara sa fie platit. Intr-o zi, James a hotarat sa sa mai faca un pas inspre visul lui si a mers la publicatia concurenta, care avea birourile peste drum, ca sa isi ofere serviciile ca si jurnalist.

poveste-1

Cand managerul ziarului concurent a auzit cine i-a trecut pragul s-a grabit sa ii faca o oferta de nerefuzat.

“James, baiete, bine ai venit! Chiar ma gandeam zilele trecute ce bine ar fi sa am si eu un James care sa scrie pentru ziarul meu.

Ti-ar placea sa lucrezi pentru noi?”

“Da, domnule, este visul meu sa devin un mare jurnalist.”

“Foarte bine! Vino la noi si am sa iti dau chiar si propriul tau birou.”

Entuziasmat, tanarul jurnalist se intoarce la ziarul pentru care scria sa le spuna despre plecarea lui.

Luat prin surprindere de aceasta veste, managerul ii spune:

“James ne parasesti? Faci parte din familie si ai fost cu noi de atata vreme!”

“Da, domnule. Mi s-a oferit o oportunitate sa lucrez ca jurnalist la publicatia concurenta si sa scriu pentru ei.”

“E interesant ca ai spus asta, pentru ca tocmai zilele trecute ma gandeam ca meriti sa fii platit pentru munca ta. Asa ca am sa iti ofer tot ce ti-au oferit ei si mai mult.”

Surprins de aceasta oferta, James s-a intors la publicatia concurenta sa le spuna ca le multumeste pentru oportunitate, dar ramane la publicatia pentru care scria, pentru ca asa i se parea cel mai corect, la urma urmei, acolo a inceput.

Auzind aceasta,

managerul, care isi dorea foarte mult ca James sa lucreze poentru el, s-a grabit sa ii faca o contraoferta:

“Daca te decizi sa lucrezi pentru noi, vei avea si propria ta asistenta!”

“Vai, nu credeam ca munca mea este atat de apreciata, spune James magulit. Va trebui sa ma intorc sa le spun ca va ccept oferta.”

poveste-2

Reintors,

la publicatia pentru care scria, James ii spune managerului de contraoferta pe care a primit-o si de decizia lui de a accepta, pentru ca acea oportunitate il aduce cu un pas mai aproape de implinirea visului sau.

“Pai James, eu nu stiam ca pentru tine este atat de important sa ajungi un jurnalist cunoscut. Cu siguranta ai toate calitatile necesare! Eu vreau sa ramai in echipa noastra si de aceea iti oferim si noi o asistenta si rubrica ta va ajunge pe cea mai ravnita pagina a ziarului. Acum esti mai aproape de visul tau?”

Ambele publicatii s-au luptat pentru a-l avea in echipa lor si asa James a ajuns sa fie cel mai bine platit jurnalist, cu un salar de patru ori mai mare decat al celorlalti jurnalisti din breasla, sa aiba propria asistenta si propria rubrica in ziar, pe pagina principala. Dupa doar un an, James a devenit cel mai bine platit ziarist al Americii.

Morala…

O persoana merituoasa, dispusa sa munceasca si sa persevereze, pentru a-si atinge visul, va avea tot timpul de castigat. De cele mai multe ori, acesti oameni sunt chiar sub nasul nostru.
E important sa stii cum sa ii recunosti si sa le acorzi posibilitatea de a-si atinge adevaratul potential, chiar la tine in companie. Inainte sa fie prea tarziu!

T Harv Eker

“How you do anything is how you do everything”

T Harv Eker

Author, businessman and motivational speaker

Acest principiu sta la baza centrului de dezvoltare, pentru ca asa cum faci un lucru, le faci de fapt pe toate. In Centrul de dezvoltare, conform principiului de mai sus, remarci modelele comportamentale care ii impiedica pe participanti sa fie mai buni manageri, lideri, oameni de vanzari, precum si cele care ii fac pe participanti sa fie eficienti si buni in ceea ce fac.

Ce este un centru de dezvoltare?

Centrul de Dezvoltare (CD) este o metoda moderna extrem de fiabila pentru descoperirea competentelor pe care angajatii le detin pentru identificarea potentialului, a punctelor forte, a motivatiei, a posibilelor arii de risc in performanta viitoare, a transformarii talentului si stabilirii obiectivelor individuale cu privire la necesitatile de dezvoltare.

Un Centru de Dezvoltare utilizat in cadrul unei organizatii are un grad de acceptabilitate mai mare in randul angajatilor, deoarece este vazut ca o evaluare non-amenintatoare si obiectiva a zonelor de dezvoltare si creeaza un parteneriat esential pentru realizarea planului individual de dezvoltare.

 

Cand imi este util un centru de dezvoltare?

 
 

Metodele folosite

Cele mai comune simulari Metode folosite

Exercitii care presupun rezolvarea unor sarcini tipice pentru job

Grupuri de discutii

Simularea unui interviu cu “subordonati” sau “clienti”

Probleme de analiza si de luarea deciziilor

Exercitii de prezentari orale

Exercitii de comunicare scrisa

Jocuri de rol

Exercitii de grup

Studii de caz

Interviuri comportamentale

Prezentari

Exercitii in-tray

Evaluarea personalitatii

Evaluarea abilitatilor

 

Ce este vs. ce nu este

Ce este un Centru de Dezvoltare Ce nu este un Centru de Dezvoltare

Este orientat spre dezvoltarea personalului

Se adreseaza unei nevoi pe termen lung a organizatiei

Garanteaza obiectivitatea printr-un numar mai mare de evaluatori

Pune mai mult accentul pe auto-evaluare, comparative cu alte instrumente

Se concentreaza pe identificarea potentialului

Atribuie evaluatorilor rolul de facilitator intre organizatie si angajati

Pune accentul pe feedback constructive

Ofera feedback imediat

Evalueaza comportamentul, pregatirea si cunostintele participantilor

Simuleaza situatii critice de la locul de munca

Nu se bazeaza pe criterii de admis/respins

Mai multe interviuri succesive

Mai multe teste administrate, fara ca datele sa fie integrate si corelate cu cele din interviu sau din alte situatii de evaluare

Evaluare clinica

Teste creion-hârtie, indiferent de modul in care sunt integrate rezultatele

O singura tehnica ca unica baza de evaluare

Folosirea unui interviu de tip panel sau a mai multor interviuri secventiale ca unica metoda de evaluare

Proceduri de evaluare care nu cer unui participant sa ofere direct raspunsuri comportamentale

Nu poate fi considerat un simulator comportamental

Cea mai buna modalitate de a identifica oamenii care iti dezvolta compania

 
 

Parerea specialistului

Ph. D. CLAUDIA INDREICA

Ph. D. CLAUDIA INDREICA

Singurul expert practician cu lucrare de doctorat pe centru de dezvoltare si evaluare.
In cei 15 ani de experienta, a coordonat peste 100 de centre de dezvoltare si evaluare.

Claudia recomanda centrul de dezvoltare Achieve

Ce este centrul de dezvoltare

Achieve

 
 
 
 
 

Dimensiuni urmarite intr-un
centru de dezvoltare

 
 

Beneficiile centrului de
dezvoltare achieve

PREDICTIBILITATE: Este instrumentul de evaluare cu cel mai ridicat grad de predictibilitate care te ajuta sa identifici cât mai exact nevoile de dezvoltare.

EVALUARE: Permite evaluatorilor sa evalueze performanta existenta a participantului, dar si sa intuiasca nevoile de dezvoltare.

DIFERENTIERE: Ofera oportunitatea de a identifica persoanele care pot creste rapid in organizatie si care pot ocupa functii de conducere.

CLARITATE: Primesti recomandari legate de calitatile care pot fi dezvoltate pentru a ajunge la rezultate, pe baza exercitiilor la care sunt supusi participantii in timpul centrului de dezvoltare.

IMAGINE: Ofera o imagine de ansamblu a companiei, raportat la alte companii.

BENEFICIU: Identifica pattern-ul care frâneaza dezvoltarea companiei si dezvoltarea intregului potential.

COMPATIBILITATE: Identifica in ce masura paticipantii sunt compatibili cu postul, motivatia si urmareste potentialul acestora de dezvoltare.

 

Ce primesti daca alegi
centrul de dezvoltare achieve

 

Cine ne recomanda

 

CENTRUL DE DEZVOLTARE ACHIEVE vine cu 3 BONUSURI LA PACHET!

 

 

Vrei sa stii mai multe despre Centrul de Dezvoltare ACHIEVE

Lasa-ti datele de contact si Claudia te va suna pentru a-ti face o oferta personalizata!

Claudia

Alegeti ziua la care doriti sa fiti contactat:

Calendar is loading...