0746 188 012
claudia_indreica@psihoselect.ro

ro_RO
ro_RO en_GB
Psihoselect Psihoselect
  • Home
  • Despre noi
    • Echipa
    • Istoria Psihoselect
    • Programul HR Trainee
  • Servicii
    • Recrutare executive & middle management
    • Headhunting top management
    • Centru de evaluare si dezvoltare
    • Evaluarea personalitatii angajatilor
  • Caut un job
  • Job-uri disponibile
  • Blog
  • Contact
  • Home
  • Despre noi
    • Echipa
    • Istoria Psihoselect
    • Programul HR Trainee
  • Servicii
    • Recrutare executive & middle management
    • Headhunting top management
    • Centru de evaluare si dezvoltare
    • Evaluarea personalitatii angajatilor
  • Caut un job
  • Job-uri disponibile
  • Blog
  • Contact
  • Home
  • Blog
  • Atunci cand fluctuatia are si beneficii

Blog

16 dec.

Atunci cand fluctuatia are si beneficii

  • De Claudia Indreica
  • In Blog
fluctuatia are beneficii

In cursul unei intalniri pe care le-am avut cu echipa de management a unei companii, cel mai aprins subiect a fost fluctuatia de personal. Cele mai frecvente afirmatii: ne costa mult, nu reusim sa crestem nivelul de skills-uri al departamentului. Ne afecteaza  relatia cu furnizorii, nu avem stabilitatea in relatiile cu clientii etc. Toate afirmatiile sunt mai mult decat adevarate si fac parte din realitatea noastra.

Dar mai exista si o alta parte, mai putin constientizata.

Doi frati cresc impreuna avand un tata sarac si alcoolic, care se lupta zilnic cu supravietuirea. Peste ani, unul dintre frati devine la randul sau un om care traia de pe o zi pe alta, abia supravietuind, fiind bun prieten si cu alcoolul. La intrebarea “Cum ai reusit?” Raspunsul lui: M-am uitat la tatal meu!

Al doilea frate, infloreste efectiv, ambitios dezvolta diferite linii de business, se bucura de o viata implinita.  La intrebarea: “Cum ai reusit?” raspunsul lui a fost: M-am uitat la tatal meu!

It’s always a question of perspective!

Asadar, hai sa vedem si noi, cealalta perspectiva, ce beneficii pot sa iti aduca in companie fluctuatia de personal?

  1. O organizatie are nevoie de fluctuatie ca un indicator al sanatatii sale. Lipsa fluctuatiei duce la imbatranirea organizatiei. Aici nu ma refer doar la varsta, e vorba si de tehnologii folosite, tip de procese interne, instrumente utilizate etc.
  2. Fluctuatia te ajuta sa aduci in organizatie skills-uri noi, idei si chiar contacte noi, indiferent ca vorbim de posibili clienti sau furnizori.
  3. Angajatii noi sunt mai putin rezistenti la schimbare. Cand esti in pragul unor schimbari majore, ei vor intra in noul set-up ca o modalitate normala unde isi desfasoara activiatea.
  4. Iti poti permite in cazul angajatilor noi sa oferi pachete salariale mai mici decat celor care sunt deja in organizatie. Mai ales daca istoria lor in organizatie a trecut perioade cu salarii foarte mari, depasind indicatorii de business de azi. Domeniul bancar este cel care a folosit aceasta metoda, mai ales dupa perioada de crestere in care salariile au ajuns la nivele greu sustenabile in perioada de criza. A fost cea mai la indemana modalitate de a-si ajusta nivelel salariale, in contextul in care cei cu experienta si istoric in banca aveau dificultati in a accepta pachete salariale mai mici.
  5. Angajatii noi iti permit sa ai o anumita flexibiltate in modul in care organizatia actioneaza, mai ales ca suntem pe o piata in miscare, cu cresteri si evolutii nebanuite uneori.
  6. Angajatii noi iti ofera o buna oportunitate de restructurare a unor functiuni si procese in cadrul organizatiei, si chiar a departamentelor, fiind mult mai usor sa-ti eficientizezi activitatea.

Si uite asa vedem si cealalta perspectiva, ca vorba unui bun prieten … ne suspectam ca suntem echilbrati.

 

P.S. In organizatiile pe care le cunosti, cum este vazuta fluctuatia de personal? Lasa-mi mai jos opiniile tale, impreuna contribuim la un mediu de business la nivel de excelenta.

 

Cu drag,

Claudia

 

 

TrimiteWhatsAppLinkedInEmail
Cuvinte cheie:Ro

Ultimele articole

Christmas Story 2020
21dec.,2020
Povestea de Craciun 2020
21dec.,2020
JThe Job Market and the conclusions of the pandemic in 2020
The Job Market and the conclusions of the pandemic in 2020
17dec.,2020

LinkedIn

Facebook

Contactează-ne

0746 188 012

office@psihoselect.ro

claudia_indreica@psihoselect.ro

Strada Mioritei, Nr. 2, Etajul 2, Cluj‐Napoca, Cod 400380, Jud. Cluj

Articol: "COVID-19 - Cum și-a adaptat Psihoselect comunicarea cu candidații și clienții în această criză? Cum au loc interacțiunile?"

Urmăreşte-ne

  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube

HR Corner

Fii la curent cu noutățile Psihoselect!

Proud member of:

COPYRIGHT © 2021. ALL RIGHTS RESERVED BY PSIHOSELECT

  • Termeni și condiții
  • Confidențialitate
  • Cookies
Acest site folosește cookie-uri pentru a vă asigura cea mai bună experiență.În regulăPolitica de confidențialitate