0746 188 012
claudia_indreica@psihoselect.ro
en_GB
en_GB ro_RO
Psihoselect Psihoselect
  • Home
  • ABOUT US
    • The team
    • Psihoselect history
    • HR Trainee program
  • Services
    • Executive & Middle Management Recruitment
    • Headhunting Top Management
    • Assessment and Development Center
    • Employee Personality Assessment
  • Looking for a job
  • Available jobs
  • Blog
  • Contact
  • Home
  • ABOUT US
    • The team
    • Psihoselect history
    • HR Trainee program
  • Services
    • Executive & Middle Management Recruitment
    • Headhunting Top Management
    • Assessment and Development Center
    • Employee Personality Assessment
  • Looking for a job
  • Available jobs
  • Blog
  • Contact
  • Home
  • Blog
  • Task-urile nu mai sunt relevante! De azi ne organizam altfel!

Blog

26 Dec

Task-urile nu mai sunt relevante! De azi ne organizam altfel!

  • De Claudia Indreica
  • In Blog
task-urile nu mai sunt relevante

Intr-un articolul anterior vorbeam de perspectiva pozitiva a fluctuatiei, iar unul din beneficii era implementarea unor noi sisteme, in general, implementarea unor schimbari in organizatie.  Suntem intr-o lume in miscare, cautam modalitati prin care sa ne adaptam acestui mediu, crescand in acelasi timp si eficient. Fiecare pozitie de la operator la manager este definita si din perspectiva KPI-urilor pe care ii atingem definind in final KPI-ul general al companiei. In functie de acest indicator, compania in care activam este performanta sau nu. Cu alte cuvinte, munca fiecaruia dintre noi defineste competitivitatea noastra si in final decizia clientului de a cumpara de la noi sau de la altii. Iar pe oamenii noi, care vin in organizatia noastra, ii cautam in raport cu noul sistem definit.

Se impun cateva schimbari ca mod de functionare a organizatiei noastre. Si aici ne putem gandi la organizatia noastra din perspectiva unui sistem existent managerial, definit de cele mai multe ori ierarhic.

Ce inseamna asta?

O companie care adopta un management ierarhic se bazeaza in mare masura pe predictie si control. Este organizata in ierarhii. Directia de comunicare este descrescatoare, de cele mai multe ori. Fiecare are un loc al sau si sarcini predefinite. Deciziile sunt luate si implementate de persoanele aflate in varful piramidei. Deci, angajatii nu beneficiaza de flexibilitate in schimbarea strategiilor, ci doar le aplica. Se pune foarte putin accentul pe managementul participativ. Activitatea angajatilor este prioritara rezultatelor.

Cum eliminam indicatorul task-uri si trecem rezultatele pe primul loc?

Cel de-al doilea tip de management, „self-management-ul” are ca scop principal incurajarea angajatilor de a actiona ca antreprenori si nu doar urmarea unor sarcini standardizate. Aceste structuri de organizare corporativa sunt viitorul si vedem exemple din ce in ce mai multe in fiecare zi.

Nu exista ierarhii, deoarece se pune accentul pe distribuirea si luarea deciziilor de catre echipe auto-organizate, in care fiecare angajat are propriul sau rol. Locul clasicei organigrame a fost luat de o structura formata din mai multe cercuri. Fiecare cerc este alcatuit dintr-un numar de angajati care au un scop comun, dar roluri diferite si perspective specifice.

Ce inseamna acest lucru in operationalul companiei? 

Nu prea iti dai seama cum ar putea sa functioneze, nu-i asa? 😊

Gandeste-te la un mediu de lucru in care nu exista sefi, supervizori sau manageri, un mediu in care nu te simti presat de autoritatea celor din jur. Stii sigur ca atunci cand vrei sa implementezi ceva nou, ai libertatea sa o faci.  Este un loc in care poti sa îți valorifici calitățile și abilitățile la maxim. Iar rezultatele sunt indicatorul tau!

Cine a mai implementat un astfel de sistem?

ZAPPOS

Zappos a facut aceasta schimbare. O astfel de trecere de la un management clasic la unul modern presupune o schimbare majora a proceselor de lucru, a procedurilor, fluxului de comunicare si a modalitatilor de masurare a performantelor.

CEO-ul companiei Zappos a mentionat ca motivul pentru care a recurs la  self-management a fost acela de a reorganiza compania mai mult ca o echipa si mai putin ca o corporatie.

In urma implementarii acestui tip de management, Zappos functioneaza pe baza unor principii precum angajament, reciprocitate si consens. Astfel, se creeaza un grad mai mare de responsabilitate si initiativa din partea angajatilor, dar si o rata de retentie mai mare. Compania Zappos este cunoscuta pentru stabilirea unui record de retentie remarcabil.

Fiecare angajat isi stabileste ritmul unei activitati, este propriul sau sef, intraprenor, stabileste parteneriate cu restul colegilor, este achizitor privind resursele necesare activitatilor. Fiecare persoana este evaluata și recompensata de către ceilalți colegi și, la randul sau, ii evaluează și recompensează pe alții.

Mai mult decat atat, nu mai exista ierarhii. Toate functiile manageriale sunt indeplinite de fiecare angajat, care colaboreaza cu ceilalti angajati de care depinde în mod direct. Zappos functioneaza ca o familie in adevaratul sens al cuvantului.

P.S. Cum crezi ca ar functiona un astfel de sistem in organizatia ta? Ce profil de oameni alegem pentru o astfel de organizatie?

Cu drag,

Claudia

SendWhatsAppLinkedInEmail
Cuvinte cheie:Ro

Our latest articles

Dezbatere #FFR16. Leadership în mediul economic românesc Gilda Lazăr, Costin Borc, Claudia Indreica
Dezbatere #FFR16. Leadership în mediul economic românesc Gilda Lazăr, Costin Borc, Claudia Indreica
20Nov,2024
Dezbatere #FFR16. Economia în România după alegerile din 2024 Dan Bucşa, Ciprian Dascălu, Indreica
Dezbatere #FFR16. Economia în România după alegerile din 2024 Dan Bucşa, Ciprian Dascălu, Indreica
20Nov,2024
Dezbatere #FFIR16 - Sunt liderii adevărați „crescuți”educați sau născuți?
Dezbatere #FFIR16 – Sunt liderii adevărați „crescuți”, educați sau născuți?
19Nov,2024

LinkedIn

Facebook

CONTACT US

0746 188 012

office@psihoselect.ro

claudia_indreica@psihoselect.ro

str. Republicii, nr. 103, Cluj‐Napoca, Jud. Cluj

Solutionarea Alternativa a Litigiilor Solutionarea Online a Litigiilor

FOLLOW US

  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube

HR CORNER

Keep up to date with Psihoselect news!

Proud member of:

COPYRIGHT © 2025. ALL RIGHTS RESERVED BY PSIHOSELECT

  • Terms and conditions
  • Confidentiality
  • Cookies