Cum sa faci management din varful camionului
De 2 zile, astazi a 3-a, ne-am mutat locatia intrucat parca eu si echipa mea nu ne mai gaseam locul la sediul de dinainte. Schimbarea a venit deoarece imi doream parca mai multa caldura si mai multa personalitate in locatia noastra noua.
O adevarata munca in echipa. Toata lumea a contribuit la mutat chiar si prieteni ai prietenilor colegelor mele. Acum suntem in noua locatie, incerc sa imi gasesc locul si sa incep sa fiu eficienta. Vreau sa transmit aceasta determinare si echipei mele.
Imi dau seama, ca atunci cand ai cativa ani in care ai facut lucrurile intr-un anumit mod, ai mers in acelasi loc, ti-ai creat niste obiceiuri, s-ar putea sa ti se para dificila orice schimbare. In cazul meu, am nevoie de astfel de schimbari care iti dau un nou impuls, te scot din zona de confort si asta inseamna ca esti din nou intr-o stare de invatare.
Life is outside your confort zone!!!!
Poate ai trecut si tu printr-o schimbare majora in companie. Schimbarea decorului, schimbarea locatiei, o echipa noua, un manager nou.
Cum poti sa folosesti aceste schimbari in directia buna?
Tin minte o discutie cu CEO-ul unei companii de distributie, care imi descria cum a folosit experienta mutarii ca un test. Si nu vorbim doar de mutat birouri, ci si marfa din depozitul de cateva sute de metri patrati. Test? In ce sens? l-am intrebat.
“Atunci mi-am dat seama cine se identifica cu ce facem, cu cultura noastra, cu ce insemnam ca si companie, si cine nu. Si sa stii ca eu eram in semiremorca TIR-ului, prindeam cutiile cu marfa si le stivuiam sa intre cat mai multe. Iar in interval de 6 luni, cei care nu au participat la acest efort comun, au plecat sau in final nu si-au mai gasit locul in echipa”.
Da, este o modalitate in care poti sa vezi “commitment-ul” echipei tale, pe langa alte modalitati bineinteles. Schimbarile de locatie nu sunt chiar atat de frecvente, incat sa iti permita sa stai doar in ele, ca indicator.
In schimb, mie imi este foarte clar un lucru: simplul fapt ca ai un alt layout in firma, iti permite sa faci modificari in atributiile echipei, sa elimini cateva activitati administrative, chiar un 8 hour job. Poti sa cresti productivitatea oamenilor printr-un lant de comunicare mai scurt, sa creezi alte obiceiuri in companie mult mai eficiente.
Pentru ca, vorba aceea, e timpul schimbarilor. Si da, este momentul in care “simti” oamenii de langa tine, cu surprize placute sau nu. Poti sa vezi cum echipa ta vine cu idei de schimbare, de optimizare. Vezi valoarea adusa de fiecare in parte.
Si ce poti face pentru asta? Eu mi-am asumat rolul din echipa. M-am implicat la fel de mult ca oricare coleg de al meu.
Primul pas? Transparenta.
M-am asigurat ca imi instiintez echipa privitor la schimbarile care urmeaza. Le-am spus ca vom schimba locatia si sunt deschisa la sugestii si din partea lor. Daca gasesc un loc mai frumos, mai placut, in care sa simta ca ar da ce e mai bun din ele, eu sunt deschisa la propunerile lor.
Echipa a intampinat ideea cu entuziasm si pregatite sa trecem la treaba. O saptamana mai tarziu ne-am mutat, iar eu m-am reapucat si de scris articole. Cred ca partea cu productivitatea incepe sa se activeze.
Pasul 2? Caratul cutiilor.
Poate ca nu te-ai asteptat exact ca acesta sa fie pasul 2, insa e cel mai simplu mod de a descrie implicarea si preluarea rolului meu in echipa. Am carat cot la cot cu echipa mea cutii, dulapuri, flori si tot ce mai era nevoie sa aducem la locatia noua. Echipa mea a apreciat asta si le-am aratat ca sunt alaturi de ele in orice activitate in desfasurare din companie.
Echipa ta nu trebuie niciodata sa se simta lasata singura, abandonata, lasata sa se descurce cu orice provocare sau problema ar aparea. E nevoie sa le arati ca esti acolo pentru ei, sunteti o echipa, un tot unitar. Daca e nevoie sa cari cutii si dulapuri, ce mai astepti? Locuri intr-o semiremorca gasesti intotdeauna.
Pasul 3? Sambata mutam mobila.
Exact, sambata am venit la mutatul si aranjatul de mobila. Cu toate ca am avut musafiri, era normal sa fiu acolo. Nu puteam sa am pretentia de la ei sa mearga sa mute mobila, iar eu sa stau linistita cu musafirii mei. Echipa e pe primul loc. Mutam mobila sambata? Atunci mutam mobila impreuna.
Crezi ca echipa ta ar mai fi la fel de determinata sa lucreze sambata daca tu n-ai fi acolo sa le arati ca esti la fel de implicat?
Echipa ta se asteapta ca tu sa fii primul care pune umarul in realizarea schimbarilor pe care vrei sa le implementezi. Ii motiveaza, entuziasmeaza si le arata pentru ce fac eforturile acestea. Iar efortul comun creeaza lucruri noi, impartasite de toti.
Ghici ce? Suntem doar de 3 zile in noua locatie si echipa mea e mai determinata ca niciodata sa faca performanta.
Sa fie din cauza ca am mutat mobila alaturi de ele? Se prea poate
Pasul 4? Luni la prima ora sunt productiva. Chiar asa, luni la prima ora m-am asezat la noul meu birou, am deschis laptopul si nu am asteptat nici un minut in plus pentru a pune lucrurile in miscare.
Rolul nostru este sa facem lucrurile sa se intample.
Colegii mei mi-a copiat gestul si inainte de 9, deja aveam programate 2 interviuri pentru acea zi si doua rapoarte finalizate. Sa fie oare din nou puterea exemplului?
Unul din instrumentele pe care le ai la indemana este “the power of your own example”. Foloseste-o din plin.
Mutarea aceasta ne-a apropiat. Am vazut determinarea echipei Psihoselect si sunt mandra de ei.
Ce spui? Parca ti se face si tie pofta de redecorare? Eu te sustin!
Poate muti sediul, schimbi layout-ul in sediul actual, stai in varful camionului, nu conteaza, e important sa fii acolo!
Mult spor si eficienta!
Drag,
Claudia