Finalul anului 2022 ne-a adus în față, imaginea pieței muncii din 2023. După luna octombrie – rezervată bugetării și deciziilor majore – luna noiembrie a început să se simtă ca luna în care, încep acțiunile de implementare. Mult mai repede decât în alți ani, dar anul 2023 se dovedește și el atipic. De fapt, cu această realitate trebuie să ne obișnuim – schimbări și nevoia de inovare după fiecare curbă luată.
Ce înseamnă pentru companii piața muncii în 2023?Reașezarea organizațională: posturi eliminate din structură – fiind și...
Acest articol a fost publicat pe platforma de business Economedia.ro, 12 septembrie 2022, il gasiti aici.
În primul rând, nu mai există granițe, odată cu munca remote. România este o piață valoroasă. Avem clienți – companii din Germania, Franța, Luxemburg, Belgia, SUA – care încep cu următoarea cerință: „avem nevoie de talente, confortabili cu limba engleză, cu experiență la nivel middle sau senior în următoarele specialități”, iar aici includeți orice rol poate fi realizat remote, inclusiv roluri manageriale care coordonează echipe mici. Iar dacă vorbim de poziții manageriale de top, modelul...
Festivalul de Film și Istorii Râșnov este un eveniment pe care mi-l pun pe agenda în fiecare an. Anul acesta, organizatorii mi-au dat un badge de invitat special 😊 cu invitația de a participa la dezbaterea despre ”Digitalizarea economiei și noile granite în tehnologie” Costin Avram (Crystal System), Claudia Indreica (Psihoselect) – moderator Marius Perșinaru.
Am vorbit despre lipsa granițelor atunci când recrutezi pentru anumite posturi, despre impactul pe care îl are digitalizarea în piața forței de muncă, despre tendințe dar și acțiunile necesare. Avem nevoie de un mix...
Moderator: Claudia Indreica, CEO Psihoselect
● Dragoș Petrescu, Președinte @City Grill Restaurants si Presedinte RBL
● Ilie Bolojan, Președinte @ Consiliul Județean Bihor
● Mihai Boldijar, Director General Robert Bosch SRL, Vicepreședinte regiunea România și Bulgaria, Președinte PAR (Parteneriatul Auto Român)
Dezvoltarea culturii performanței, susținerea și încurajarea acesteia a fost dezbătută în cadrul conferinței din trei perspective: cea a antreprenoriatului, a multinaționalei și a organizației de stat/ instituții publice.
din conținut …
„Am vrut ca administrația să nu mai lucreze pentru ca ea însăși să existe, ci să lucreze...
Ne confruntam cu realitatea schimbarilor frecvente, a functionarii cu restrictii in vigoare dar si cu noi oportunitati aparute. Dar modul in care vedem lucrurile poate sa fie foarte diferit in functie de rolul nostru – angajator sau angajat. Care sunt aceste perspective diferite? Ce solutii generam pentru afaceri sustenabile in pandemie dar si postpandemice? Cum actionam in asa fel incat sa motivam si sa construim – chiar daca in jurul nostru oamenii sunt tot mai dezangajati?
Cum se schimba piata din perspectiva relatie angajat- angajator. Care sunt tendintele?
Ce...
Dacă îți cauți un nou angajat sau un loc de muncă, azi, piața arată altfel. Realitatea locurilor de muncă dar și nevoile angajaților și ale angajatorilor au virat în altă direcție. Activez în domeniul serviciilor de recrutare și executive search de 21 de ani, dar pot să spun că aceasta este cea mai mare modificare pe care am simțit-o în piață.
Care sunt semnele acestor schimbări? Întrebările din partea candidaților au început să fie următoarele:Ce model de job este – 3 cu 2 sau 2 cu 3? –...
Aflat la vârsta pensionării, un tâmplar a decis că este timpul să se retragă, pentru a petrece mai mult timp cu soția și familia. El i-a spus angajatorului despre dorința sa de a părăsi afacerea, recunoscând că îi va lipsi salariul săptămânal, dar se va descurca.
Angajatorul a fost întristat de această veste și l-a întrebat pe tâmplar dacă nu mai poate construi o casă înainte de pensionare, ca o favoare personală. Deși tâmplarul a acceptat propunerea acestuia, era ușor de observat că nu mai punea suflet în munca...
Devine foarte evident că ne îndreptăm către o economie digitală. O găsim sub denumirea „Industria 4.0”, în care datele și analiza lor devin elemente centrale. Vorbim despre digitalizarea produselor și a serviciilor oferite, despre modele de business digitalizate, despre interacțiunea cu consumatorul, dar și profilarea lui. Avem o digitalizare și integrare pe verticală și orizontală a lanțului de valoare (value chain).
Ce folosim? Dispozitive mobile, senzori, printare 3D și 4D, realitatea augmentată, tehnologii de detectare a locației, platforme Internet of Things pentru monitorizare în timp real, Cloud, analize Big Data...
Suntem într-o economie dinamică, puternic influențată de digitalizare și efectele pandemiei. Dar ne adaptăm rapid, găsim soluții având in minte nevoile prezentului dar și perspectiva viitorului.
Am avut onoarea să fiu gazda unui eveniment organizat de DWNT si CFAC – cele doua cluburi de afaceri – german si francez- cu invitați valoroși și dragi sufletului meu. Am vorbit despre Revoluția 4.0 dar mai ales despre ce înseamnă Educația 4.0 din perspectiva companiilor.
In mediul de business am început să contribuim activ la formarea competențelor, conștienți fiind că viteza evoluției...
Pandemia a accelerat schimbarea modelului de vânzări din companii. Estimarea este ca până în 2025, impactul digitalizarii va fi mare. Aproximativ 80% din interacțiunea dintre un client și un furnizor să se realizeze prin canale digitale. Acest lucru va modifica și strategia de vânzări a companiilor, fiind centrată pe client – acolo unde acesta se așteaptă să interacționeze și să facă tranzacții cu posibili furnizori.
Odată cu schimbarea modelului de vânzare se schimbă și profilul omului de vânzări și abilitățile necesare.
In evenimentul realizat de Ph.D Claudia...
Orientate puternic către acțiune, locurile de muncă au intrat într-un proces de analiză și redesign. De ce? Lucrul de acasă și telemunca ne-au adus în situația în care am realizat că unele posturi își pot continua munca „remote”, cu câteva actualizări din perspectiva tehnologiei și instrumentelor folosite, scrie Claudia Indreica, expert în recrutare de personal cu o expertiză de 20 de ani în domeniu, într-o analiză primită de Edupedu.ro
Altele necesită un mix, un model hibrid, ceea ce ne duce către modelul 3 zile telemuncă, 2 zile din companie...
Anul 2020 ne-a pus rezistența la încercare. Antreprenori sau manageri, suntem și acum în situația în care trebuie să gestionăm multă impredictibilitate. Luăm zilnic decizii în speranța că acestea ne vor duce în direcția bună, cu toate că nu suntem siguri.
Trăim stări de anxietate referitoare la siguranța și sănătatea business-ului, dar și a noastră și a angajaților noștri. Presiunea e mare… dar și dorința de a trece cu bine peste astfel de momente.
Ce facem? Cum ne menținem reziliența mentală și emotională în astfel de perioade? Care sunt...
Era odată un om care își făcea plimbarea de dimineață pe plajă. A văzut că, odată cu mareea, sute de stele de mare ajungeau pe nisip și că, la retragerea mareei, acestea rămâneau blocate acolo și mureau în bătaia razelor de soare.
Valul era încă proaspăt și stelele de mare erau vii. Bărbatul a făcut câțiva pași, a ridicat o stea și a aruncat-o în apă. A făcut asta din nou și din nou. În spatele lui era o persoană care nu înțelegea ce făcea acest bărbat. L-a ajuns...
Închidem un an atipic, care a început cu un avans si o activitate intensă în lunile ianuarie, februarie si chiar și martie, până am simțit frâna trasă de lockdown-ul instituit la mijlocul lunii martie. Mai mult ca o măsură de protecție anticipată, în contextul în care informațiile nu erau suficiente, lockdown-ul ne-a aruncat într-o nouă realitate. Europa și-a dat seama că este vulnerabilă – mergând pe scenariul costurilor cât mai mici, ne-am trezit dependenți de China si India – de Asia în general- pentru produse medicale de bază, inclusiv...
Scriu acest material dintr-o dorință puternică de a ajuta candidații/angajații și angajatorii în trecerea la interviurile în format video online. Avem nevoie de o pregătire pentrut acest tip de interviu. Mai ales în cazul candidaților, nefiind conștienți de impactul acțiunilor lor, ratează un job pe care și-l doresc.
În ultimele interviuri realizate online, am observat exact unde pierd candidații în această formă de interacțiune, dar si unde consideră angajatorii că informațiile sunt oferite în funcție de solicitările candidaților. Cu alte cuvinte, daca pun întrebări – li se răspunde țintit...
Anul 2020 îl vom reține ca anul care a determinat o mare schimbare a modului în care lucrăm. Work from home a fost primul pas… brusc, fără perioade de adaptare sau motive de îngrijorare privind nivelul de acceptare, calcule privind productivitatea etc., am trecut cu toții să lucrăm de acasă.
Să ne uităm la partea plină a paharului. Perioada aceasta ne-a ajutat să învățăm comportamente noi, unele… dorim să devină obiceiuri. Experimentând, ajungem să ne cunoaștem mai bine, să ne definim ce ni se potrivește, ce vine în întâmpinarea nevoilor...
Te salut cu drag,
Claudia Indreica sunt și vreau să iți spun cum funcționăm noi, PSIHOSELECT, în această perioadă, când trăim această pandemie determinată de Covid-19. Nu exagerăm în reacții, dar suntem prevăzători și ne asumăm responsabilitatea pentru sănătatea ta și sănătatea noastră.
Companiile-client activează în toată țara, iar candidații potriviți sunt cei care îndeplinesc criteriile solicitate de post, au motivația necesară, iar noul job reprezintă o oportunitate pe care și-o doresc. Ca atare, locația devine o variabilă mai puțin importantă.
Acest fapt, ne-a determinat să adoptăm instrumente care...
Interviu realizat cu Claudia Indreica– CEO PSIHOSELECT, publicat în 30 aprilie 2020 în Actual de Cluj – articolul integral il gasiti aici.
Despre felul în care arată acum piaţa muncii şi care sunt perspectivele am întrebat-o şi pe Claudia Indreica, CEO şi cofondator al agenţiei Psihoselect – reporter Kristina Reștea .
– Ce se întâmplă acum pe piaţa muncii? Cum s-au adaptat/ se adaptează companiile?
Sunt experiențe noi, cele pe care le trăim acum ușor diferite în funcție de industria în care activăm. Sunt companii care au 70-80%...
1. Puteți estima acum ce impact economic va avea criza Covid-19 în România și la nivel global?
Dacă ne uităm la cifrele care fac referire la criza din sănătate – Imperial College London estimează că efectele acestei pandemii în ceea ce privește sănătatea populației se vor întinde pe minimum 12-18 luni. Cu alte cuvinte, efectele economice le vom simți cel puțin aceeași perioadă.
Am început cu acest shutdown economic. De pe o zi pe alta, companii activând în domeniile HoReCa, turism, transport persoane și-au oprit motoarele. Treptat și celelalte...
Trăim o perioadă agitată, cu decizii care impactează puternic companiile, decizii luate în 30 de minute. Cu o minimă analiză, cu reguli publicate în Monitorul Oficial în urmă cu 4 ore, cu oameni care te pot ajuta sau nu, decizia o iei. Alte opțiuni nu ai.
Nu avem timp! Situația economică este sub o maximă presiune. Nu am mai experimentat nici un shutdown economic până acum, ca atare, nu avem niciun istoric la care să ne raportăm. Am pornit de la o criză a sănătății în lume și am...