4 capcane pe care e bine sa le stim in procesul de recrutare
Procesul de recrutare nu este niciodata usor. Stresul cade de cele mai multe ori, pe managerul de resurse umane, care e presat constant sa aduca cei mai potriviti oameni pentru companie. Se creaza strategii, se desemneaza task-uri si se da drumul procesului. Rezultatul? Unul bun, ai spune, cel putin initial.
Ai gasit cateva persoane potrivite pentru functiile vacante iar toata lumea e incantata de noii colegi. Dupa un timp, insa, observi ca nu totul e atat de roz pe cat parea la inceput, fie din prisma faptului ca o parte din ei nu reusesc sa se integreze in echipe, sau ca nu aduc companiei valoarea pe care o asteptai, fie ca nu mai sunt la fel de motivati sa construiasca impreuna cu tine.
Astfel de situatii se soldeaza de cele mai multe ori cu goluri semnificative in echipa ta. Goluri pe care va trebui sa o construiesti din nou, de la inceput. Si uite asa, acest cerc vicios se va repeta la nesfarsit. Doar daca nu schimbam perspectiva!
Vreau sa vorbim astazi despre cateva aspecte care pun bete in roate in procesul de recrutare.
Timpul insuficient
Tot mai multi oameni de HR sunt constant intr-o lupta contra-timp. Fie din cauza ca pozitiile trebuie ocupate rapid, sau din cauza ca au presiuni de mai sus, fie din cauza existentei unei strategii anevoioase care le solicita atentia pe o perioada mai indelungata.
Astfel presiunea de a gasi oamenii potriviti devine tot mai mare, iar calitatea procesului are de suferit. Sunt angajati oameni care la o prima vedere par cei mai potriviti pentru pozitie, dar in absenta unei evaluari mai amanuntite, acestia se dovedesc a fi, uneori, tocmai contrariul.
Strategie deficitara
Exista, de asemenea, situatii in care nu avem suficiente metode de prospectare a candidatilor, din varii motive. Ne impotmolim in a posta anunturi de angajare pe site-uri nepotrivite pentru compania noastra, sau pe diverse canale care nu ne ajuta sa ne gasim oamenii ideali. Motivele pot fi diverse, de la un anunt neatractiv, la o targetare neadecvata sau chiar la un research incomplet.
Neintlegeri continue intre membrii echipei
Unul dintre principalele semne ca strategia ta nu este eficienta, este faptul ca noii membrii ai echipei tale nu reusesc sa se integreze si astfel ajung sa creeze diverse conflicte. Acest lucru va dauna echilibrului pe care l-ai creat deja in cadrul colectivului si astfel se naste riscul sa ajungi cu o echipa nemultumita pe cap. Lucru care va avea repercursiuni semnificative in calitatea serviciului pe care acestia il ofera.
Employment branding slab sau inexistent
In momentul in care decizi ca vrei sa iti maresti echipa, un lucru esential de luat in considerare este mesajul pe care il transmiti viitorilor candidati despre companie.
De ce ar alege compania ta? Cu ce esti tu diferit fata de multitudinea de optiuni cu care ar putea intra ei in contact? De ce ar porni cu tine pe acelasi drum? Ce le poti oferi? Sunt doar cateva intrebari la care ar trebui sa raspunzi inainte de a incepe un proces amplu de recrutare. Mesajul trebuie sa fie unitar, iar echipa ta actuala sa creada in misiunea si valorile pe care tu le promovezi. Angajatii tai sunt principalii ambasadori ai brandului companiei.
Am subliniat cateva aspecte de care trebuie sa fim constienti cand ne construim echipele. O echipa unita si motivata care te ajuta sa construiesti, este cel mai de pret lucru. In cazul in care te-ai regasit in mai mult de doua dintre subiectele pe care le-am prezentat astazi, reflecta asupra situatiei. O solutie exista intotdeauna. Psihoselect este o solutie, te sustinem noi, cu toata expertiza construita in 16 de ani plini de procese de executive search.
Undeva, noi toti ne gasim inspiratia si ne zambim cand impactam prin munca noastra. Citandu-l pe Richard Branson:
“There’s no point in starting a business unless you’re going to make a dramatic difference to other people’s lives. So, if you’ve got an idea that’s gonna make a big difference to other people’s lives, then just get on and do it.”
Drag,
Claudia