Greseli in comunicarea cu echipa
Din experienta am descoperit cat de important este ca echipa sa-mi inteleaga cu precizie mesajele. Pentru acest lucru, am nevoie sa comunic cat mai clar, fara a lasa loc de interpretari. Ca lider, rolul meu este asemanator unei locomotive. Aceasta deschide drumul in calatoria pe care compania o face pe sinele vietii.
Oamenii tai vin cu un bagaj de cunostinte si se bazeaza pe tine sa-i conduci. Fara indrumarea ta, acestia ar sta pe loc. Insa ceea ce tine trenul unit sunt legaturile dintre voi, reprezentate de comunicare.
Fara o comunicare corecta din partea liderului, legatura dintre el si echipa se rupe. Tu vei ajunge singur la destinatie, pe cand angajatii raman blocati pe camp cu toate cunostintele lor valoroase. Aici deja incepi sa pierzi din talent. Te intrebi ce ai putea face ca acest lucru sa nu se intample?
In plus, iti doresti sa intaresti comunicarea cu echipa pentru a putea obtine rezultate si mai bune? In articolul acesta, am sa iti prezint cateva situatii si cum ai putea actiona corect pentru a exprima exact ceea ce iti doresti sa spui.
Transmiterea vestilor proaste prin email.
Nimeni nu aprecieaza faptul ca o veste proasta este transmisa in scris. Ti-ar placea sa fii anuntat ca ti s-a furat masina printr-un SMS sau un email?
Acest lucru sugereaza indiferenta celui care a transmis-o fata de importanta sau gravitatea mesajului. Altfel spus, nu-ti pasa de soarta celui vizat. Nu e cazul tau! Altfel n-ai fi aici citind acest articol.
Problema in ce priveste comunicarea scrisa este ca nu-ti permite sa atenuezi impactul vestilor proaste. Limbajul trupului, tonalitatea in care te exprimi si emotiile manifestate contribuie la modul in care mesajul este perceput. Pentru a atenua efectele acestor vesti, iti recomand sa vorbesti fata in fata cu angajatul vizat. In acest fel poti sa-ti exprimi regretele si sa mai reduci din impactul negativ.
Comunica pe limba angajatului
Compania ta este formata dintr-o echipa ai carei membrii comunica, invata si lucreaza in mod diferit. Daca iti doresti ca mesajele tale sa fie intelese pe deplin, cel mai bine ar fi sa comunici pe limba fiecarei persoane.
Atunci cand sustii o prezentare sau o sedinta, aminteste-ti ca fiecare persoana are moduri diferite de a intelege si de a invata. Unii retin informatia cel mai bine atunci cand au un material de citit. Altii prefera sa invete din abordarile mai practice. Adapteaza-ti limbajul pentru a avea certitudinea ca toata lumea te-a inteles. O informatie primita gresit poate avea efecte negative, mai ales pe termen lung.
In acest ton iti recomand cartea despre care cu siguranta ai auzit, daca nu ai si citit-o deja, Cuvinte care schimba minti. scrisa de Shelle Rose Charvet. Din ea vei invata cum sa stapanesti un limbaj de convingere astfel incat sa poti comunica eficient fiecarui angajat, si mai mult decat atat, poti avea certitudinea ca mesajul tau va avea puterea de a-l influenta.
Reactionezi in loc de a raspunde
Ai ridicat vreodata tonul la un angajat sau ai trimis un email fara sa te gandesti prea mult la ce ai scris? Daca raspunsul este afirmativ, inseamna ca ai reactionat emotional in loc sa raspunzi rational. Ceea ce in cazul acesta nu este tocmai profesionist.
Ca lider vor exista multe situatii care-ti vor pune nervii la incercare, insa nu uita ca de tine depinde atmosfera la locul de munca.
Un studiu realizat de catre Greenberg, Kessler si Birnbaum in revista Journal of Clinical Psychiatry demonstreaza faptul ca anual in S.U.A. se inregistreaza pierderi in valoare de 83 de miliarde de dolari din cauza depresiei angajatilor la locul de munca. In plus, un angajat deprimat inregistreaza anual o scadere in productivitate echivalenta cu 27 de zile nemuncite.
Cu siguranta nu-ti doresti sa pierzi bani din cauza reactiilor emotionale ce pot duce la depresia angajatilor in timp. In plus, reactiile emotionale pot sa-ti strice reputatia la care ai muncit pana acum.
Prin incomodarea echipei cu emotiile tale puternice poti lasa impresia ca iti lipseste autocontrolul sau inteligenta emotionala, trasaturi pe care generatia millennials le cauta la managerul lor. Poti citi mai multe despre asta in articolul Ce vrea generatia Y de la managerul lor?
Corecteaza-ti textele
Greselile de gramatica sau in exprimare a unor idei te pot face sa pari neglijent sau superficial. Intotdeauna este recomandat sa-ti verifici ceea ce ai scris inainte sa dai mesajul mai departe. Nu te baza pe programe ce corecteaza automat. Acestea pot sa utilizeze sinonime ale unor cuvinte care sa nu se potriveasca deloc in text.
Cateodata este dificil sa-ti vezi propriile erori in text. In acest caz, roaga o persoana sa citeasca ceea ce ai scris si sa-ti dea o opinie despre ce trebuie sau nu trebuie schimbat.
In echipa mea se face proofreading. Daca eu am scris acest articol, o colega sau un coleg de al meu vor verifica articolul de greseli.
Cu totii facem greseli in comunicare din cand in cand. Cu toate acestea, poti sa-ti aperi reputatia si sa-ti pastrezi credibilitatea in ochii echipei tale daca eviti majoritatea greselilor minore. Iti recomand articolul Harta succesului – navigheaza departe de obiceiurile proaste.Poti invata cum sa te indepartezi usor de anumite practici neplacute care se formeaza in timp in compania ta, iar in final sa le excluzi in totalitate. Comunicarea cu echipa ti se va imbunatati in timp si iti vei dezvolta mai multe abilitati de lider.
Si tine minte, comunicarea este un proces ce implica cel putin doua persoane. Asculta ceea ce iti spun oamenii si fii pregatit sa oferi raspunsuri care sa poata fi usor de inteles.
P.S Care crezi ca e cel mai eficient mod de a comunica cu un angajat axat pe sine si nu pe echipa?
Drag,
Claudia