Obiceiuri de evitat ca echipa sa nu te perceapa neprofesionist
Fiecare zi isi are obiceiurile de rutina. Te trezesti luni dimineata mai repede cu 10 minute ca sa ai timp sa iti calci o camasa. Ajungi mai repede cu 5 minute la munca ca sa apuci sa iti verifici toate e-mailurile de peste weekend si sa iti astepti colegii cu o cafea proaspata. Asta in cel mai bun caz. Acestea sunt obiceiurile bune pe care te incurajez sa continui sa le faci. Totusi, pentru ca fara ying nu este yang, o zi are si obiceiurile ei proaste. Esti de acord cu mine?
Obiceiurile acestea proaste pot sa iti dea multe batai de cap.
In articolul acesta iti ilustrez aceste obiceiuri pentru a nu fi perceput de echipa ta ca fiind neprofesionist. La randul tau poti sa impartasesti informatia cu ei, ca si ei sa evite o imagine neprofesionista. Poate nu vei reusi sa le elimini pe toate, insa daca reusesti sa treci de jumate, inseamna ca intr-adevar tii foarte mult la echipa ta. Inseamna ca iti doresti sa ii ghidezi in dezvoltarea lor.😊
M-am hotarat sa scriu acest articol deoarece acum cateva zile am cunoscut o persoana, intr-un context in care incheiam un contract, care m-a surprins neplacut. Discutiile se invarteau in jurul leadership-ului activ, iar replica care mi-a zgariat timpanele si mi-a oferit inspiratie pentru acest articol, suna cam asa:
,,Nu are rost sa va povestesc cum trebuie sa ma ocupa de toate maimutele astea”.
Ei bine limbajul persoanei in cauza m-a afectat, intrucat incerc sa imi incurajez echipa sa foloseasca un limbaj cat mai profesionist. Eu la randul meu fac asta, ca sa fiu un exemplu. Atunci mi-am dat seama ca e neaparat nevoie de interventia mea si m-am si pus pe scris. Exista cateva obiceiuri de eliminat daca vrei intr-adevar sa fii un exemplu de diplomatie, profesionalism si echilibru.
Citeste mai departe articolul si invata care sunt acelea pentru a exclude in totalitate posibilitatea de a fi o imagine negativa pentru angajatii tai!
Limbajul neadecvat
Incep cu acesta pentru ca de aici a pornit totul. Ceva imi spune ca daca persoana in cauza si-a permis sa vorbeasca atat de „liber” cu niste straini din mediul business, atunci in mediul lui zilnic, nu se controleaza.
O colega de a mea ne povestea o experienta similara de la un fost loc de munca. Managerul ei folosea in fiecare propozitie o injuratura, ceea ce o facea si pe ea si pe restul colegilor sa se simta foarte prost, iar uneori chiar in pericol.
Indiferent de cat de apropiat esti de echipa ta, controleaza-te, mai ales daca vrei sa fii un exemplu.
Limbajul acesta nu iti poate aduce respectul lor si in nici un caz nu iti va aduce dedicarea lor.
Indiferent ca esti la munca, sau intr-un context business cum ar fi o conferinta sau o intalnire de afacere, astfel de limbaj iti va da o reputatie de neprofesionist.
Intarzierile repetate
Am spus intarzieri repetate, insa ceea ce vreau sa zic defapt sunt simplu: intarzierile.
Intarzierile nu sunt acceptate in nici un context, mai ales in cel business. Cu cat esti mai punctual, cu atat esti perceput ca fiind mai profesionist, mai de incredere si mai sigur pe ceea ce ai de zis.
Daca vrei ca echipa ta sa respecte deadline-urile, orele sedintelor etc, nu intarzia nici tu. Daca se intampla o data, este de inteles. Nimeni nu este perfect, lucruri neanticipate pot sa apara. Insa fereste-te sa se intample si a doua oara, si a treia, sau mereu. Stai. Mereu nu. Mereu este deja prea mult, este apogeul neprofesionalismului.
Dezorganizare
E nevoie sa ai controlul asupra situatiei. Indiferent de nivelul de munca, evita situatiile in care din lipsa organizarii, ai uitat ca ai o intalnire cu un client, sau ai uitat complet sa ii dai un feedback unui angajat.
Un lider dezorganizat, un manager dezorganizat, va avea o organizatie dezorganizata. Un mic joc de cuvinte.
Incearca pe cat posibil sa eviti sa iti incarci programul, daca stii ca nu vei putea parcurge fiecare sarcina pe care ti-ai pus-o in calendar.
Organizeaza o sedinta saptamanala cu echipa ta care sa ramana o intalnire constanta, de la care sa nu va abateti. Fie la inceput de saptamana, fie la final de saptamana. Vei evita astfel momentele in care nu mai stii ce se intampla in compania ta si vrei brusc sa afli tot. Iar daca nu esti in companie, o modalitate utila este sa ceri feedback prin email pentru proiectele incepute, status contract client X, etc. Vei fi la curent cu ceea ce se intampla.
Lipsa de transparenta
Transperenta nu inseamna ca esti obligat sa iti impartasesti viata personala cu echipa ta. Transparenta nu inseamna ca acestia trebuie sa stie fiecare detaliu de la intalnirea ta cu un client.
Insa transparenta inseamna ca fiecare angajat e nevoie sa fie tratat egal. Transperenta inseamna ca atunci cand urmeaza o schimbare majora in companie, acestia vor fi informati din timp si vor avea spatiu sa isi exprime opinia.
Sunt informatii delicate in companie, pe care nu le strigi in gura mare, mai ales daca sunt precedate de niste schimbari care nu sunt in controlul tau. Totusi exista acel moment cand le impartasesti cu echipa ta. Impreuna, gasiti solutii sa treceti peste aceasta etapa, gandind viitorul poate dintr-o perspectiva proaspata.
*Evident exista cazuri in care transparenta este necesara din cauza unor clauze contractuale, sau alte obligatii de acest gen.
De obicei cand bine vorba de echipa si organziatie, lipsa de transparenta duce la neincredere si suspiciune. Evita sa fii privit cu suspiciune de catre angajatii sau clientii tai.
Promisiuni grandioase incalcate
O promisiune incalcata e deja un lucru neplacut, traita uneori foarte puternic emotional de unii membrii ai echipei tale.
Culmea, uneori te trezesti cu clienti care iti inteleg situatia, inteleg motivele pentru care uneori nu reusesti sa te tii de promisiune. Apreciaza momentul, dar nu il multiplica.Nu promite lucruri grandioase clientilor tai si nici echipei tale. In cazul in care nu vei reusi sa te tii de promisiuni, vei fi catalogat ca mediocru sau neprofesionist.
In multe din articolele mele am punctat acest lucru. Nu promite angajatilor tai lucruri marete, daca nu crezi ca le poti implementa intr-un timp eficient. Sau cel mai bine, implica-i in realizarea lor, fiecare avem partea noastra de responsabilitate din realizarea oricarui proiect. Acestea sunt lucrurile pe care am insistat sa le punctez in articolul acesta. Sper ca ai gasit informatie utila si mai ales sper ca nu te-ai regasit facand nici una din greselile de mai sus.
Daca in contextul vietii tale, ai intalnit una sau doua situatii, care au fost efectele imediate?
P.S. Povestile tale ma ajuta sa scriu articole tot mai apropiate de aria ta de interes.
Drag,
Claudia