Recrutare si e-commerce pe paine
Incerc de fiecare data sa particip la evenimente din care pot sa iau informatii utile in procesul de recrutare. Ca in orice domeniu, avansam, iar noile tendinte le luam ori din ceea ce se intampla in jurul nostru, ori prin ideile pe care le generam. Asa ca am mers la TeCOMM sa aflu ce e nou in e-commerce, cu promisiunea ca “2 zile mancam e-commerce pe paine”. Si trebuie sa recunosc ca asa a fost.
Probabil te intrebi care e legatura dintre e-commerce si recrutare?
Si eu m-am intrebat si apoi tot eu mi-am raspuns. In primul rand, in procesele de executive search pe care le realizam noi, tehnologia joaca un rol important. Fie ca targetam specialisti in IT, fie ca folosim diferite platforme pentru comunicare cu persoanele targetate, fie ca vorbim de aplicatii care gestioneaza procesele, tehnologia e prietena noastra. Sa mergi in mijlocul celor care vand doar prin intermediul unor astfel de platforme, inseamna sa fii intr-un mediu in care iti vin idei.
Participarea aleasa: Mihai Patrascu – CEO EvoMag, Alexander Goesswein – Managing Director Criteo, Catalina Ionescu – Client Partner e-commerce CEE FACEBOOK, Radu Balaceanu – Managing Director FoodPanda, Florin Filote – Marketplace Director eMAG, etc.
Daca esti in operationalul unui business, s-ar putea sa nu ai deloc timp sa te asezi sa te gandesti la cateva abordari noi. Stiu, am fost si eu in situatia aceea… uneori e distractiv, simti ca munca ta este importanta. Alteori poate fi frustrant, dar vin in intampinarea ta. Evolutia noastra, ca manageri si specialisti in identificarea de talente, inseamna evolutia mediului de business, cum, de altfel, in orice industrie activam.
Un aspect important pe care l-am regasit in mai multe prezentari, fie ca vorbeam de companii de remarketing care activeaza la nivel global sau antreprenori activi in domeniul platformelor de vanzare online: cunoaste-ti clientul si comunica cu acesta in limbajul lui, adica dupa cum este el obisnuit sa primeasca informatiile.
Hai sa detaliem cu fapte, identificate de mine accesand cateva studii recente (2015)
- Pana in 2025, Millennials (1977 – 1994) vor fi 75% din piata activa, atat ca si angajati, cat si clienti;
- In momentul actual, Millenials reprezinta 34% din forta de munca activa;
- 3 din 4 angajati verifica intr-un mod pasiv ofertele de pe piata;
- 43% dintre utilizatorii de smartphone-uri folosesc acest device pentru a cauta job-uri;
- pana in 2018, in SUA se estimeaza ca aproximativ 43% din acest segment de piata, va activa remote, 54% dintre ei declarand o productivitate mai mare decat in contextul unei organizatii clasice;
- Millennials sunt obisnuiti sa comunice in scris sau prin diferitele platforme sociale, cunoscand bine utilizarea computerelor;
- Acceseaza canale TV si radio prin satelit, bineinteles si internetul;
- Atunci cand cumpara sau interactioneaza cu o companie, sunt mai putin loiali brandului/companiei, acestia fiind mai degraba interesati de experienta traita in acel moment.
Incet, dar sigur, apare in aria noastra de actiune generatia Z (1995 – 2015), a carei experiente solicita altceva
- Comunicare prin Snapchat sau Facetime;
- Sunt foarte adaptativi si digital natives pe mai multe device-uri;
- Utilizeaza “Wearables technology”;
- Obisnuiti cu touchscreens, platforme social media, streaming video;
- Cumpara online, fiind orientati catre eficienta, interactioneaza fizic cu un furnizor daca sunt probleme;
- Pana in anul 2020 vom avea 650 de milioane de device-uri wearable.
Cu alte cuvinte, comunicarea noastra trebuie sa ia si alte forme si neaparat adaptata canalelor accesate de potentialii nostri candidati, nu doar catre cei care sunt in cautare activa (mobile, desktop, wearable).
Sa nu uitam ca 3 din 4 candidati acceseaza informatia despre job-uri, trenduri pe piata, chiar daca nu sunt decisi sa schimbe actualul loc de munca. Good opportunity. 😊
Si atunci ce ziceti de video? Promoveaza-te si cu ajutorul materialelor video! Ma intorc la Millennials, care urmaresc videoclipuri online, pe zi de 2 ori mai mult decat Twitter si Instagram impreuna.
OK, folosesc videoclipuri, dar ce imi aduce in plus?
- Ai ales o modalitate de a transmite informatia foarte confortabila pentru auditoriu, o acceseaza usor si o inteleg;
- Compania ta este vazuta ca una care imbratiseaza cu drag tehnologia;
- Accesezi un numar mare de potentiali candidati – iti vor raspunde cei care se identifica cu mesajul transmis de tine;
- Cresti eficienta proiectelor, eliminand prin tipul de comunicare si mesajul ales acea categorie, care oricum nu ar fi fost interesata;
- Cresti brand awareness-ul companiei tale pe piata.
Gandeste-te, poate iti vin cateva idei bune despre ce sa contina acel videoclip.
Am folosit multe cuvinte in engleza. Vorbim despre tehnologie si citandu-l pe un fost prim ministru in pulover rosu din Romania anilor ’90, traducerea “suna ca dracu”.
Gata, s-a crapat de ziua. De obicei, ma trezesc dimineata la 5 sa scriu articolele pentru tine, cu liniste si cu o cafea buna langa, imi astern usor ideile. Iti multumesc ca le citesti, feedback-ul tau ma imbogateste – pe mine, dar si pe toti cei care avem un cuvant de spus atunci cand formulam sintagma “we have an open position”.
P.S. Spune-ne ce ar contine videoclipurile de prezentare realizate de compania ta. Ne putem oferi feedback, pentru a ne dezvolta in ritmul alert al tehnologiei. 😊
Drag,
Claudia