5 mituri despre recrutori si recrutare
Imi place tare mult sa aflu mituri noi, iar apoi sa le combat. Este educativ si imi da un imbold si mai puternic de a continua cu ceea ce fac. In plus, ma ajuta sa ii inspir si pe altii sa faca lucrurile bine si cu pasiune.
De-a lungul carierei mele am auzit multe lucruri haioase si absurde despre recruitori, recrutare si agentii de recrutare. Unele m-au facut sa realizez cat de putine cunostinte despre recrutare si despre cei care o fac au cei care lanseaza miturile.
Ceea ce ma intristeaza, intrucat recrutarea este un proces atat de complex. Ai nevoie de multa rabdare. Nu oricine poate sa recruteze. Nu oricine poate sa fie recruiter.
In articolul de astazi vreau sa combat cateva dintre miturile care mi-au trecut pragul de mai multe ori. Poate ai auzit si tu cateva mituri despre recruiteri si despre recrutare si ai stat pe ganduri daca o fi adevarat sau nu.
Astazi am sa iti prezint acele mituri despre recruitori care ma intriga si pe care vreau sa le combat prin adevar.
1.RecruitoriiĀ vor fiĀ inlocuitiĀ deĀ catreĀ site-urile de specialitate si paginile de social mediaĀ
Odata cu boom-ul acesta tehnologic, aud tot mai multe voci care spun ca in curand nu vom mai avea recruitori. Vreau sa subliniez si eu faptul ca aceasta afirmatie n-are nici un strop de adevar in ea. Rolul recruitorilor este primordial daca vrei o echipa de angajati talentati care sa iti impartaseasca viziunile. Un recruitor stie ce sa caute pe un site de specialitate si cum sa caute. Paginile de socializare sunt doar pentru a vedea dincolo de formalitate.
Recruitorii folosesc aceste 2 metode pentru a identifica candidati, nu pentru a ii recruta. In plus, un recruitor bine pregatit poate avea o baza de date actualizata la care va apela in faza initiala. Pana la interviul in sine, este cale lunga. Adevarul este ca nu iti poti da seama daca un om este potrivit pentru compania ta doar uitandu-te la CV-ul lui, sau la pagina de Facebook. Este absurd.
Un recruitor e nevoit sa investigheze cat de motivat e candidatul, cat de determinat este pentru un nou job si cat de bine rezoneaza cu valorile companiei pentru care e recrutat. Este nevoie sa se construiasca incredere intre candidat -recruiter- companie.
2.Testarea candidatului este mai relevantaĀ decatĀ interviulĀ
Am intalnit din pacate si aceasta afirmatie care poate sa distruga companii din temelii. Recruiterii isi canalizeaza atentia inspre testarea performantelor, a informatiilor din CV, a referintelor. Un interviu este normal sa fie urmat de o testare. Astfel se evalueaza aptitudinile, reactiile la diferite situatii, insa testarea fara interviu nu ofera o imagine clara a profilului candidatului. Un interviu bine structurat si pregatit, astfel incat sa se plieze pe ceea ce stii deja despre candidat si ceea ce vrei sa afli, iti ofera o imagine mult mai clara asupra candidatului. Doar trecand atat prin interviu, cat si prin testare, poti sa iti dai seama daca candidatul este potrivit pentru compania ta sau nu.
3.Nu toateĀ pozitiileĀ necesita recrutareĀ
Mitul acesta l-am auzit in aceeasi conjuctura cu cel de mai sus. Este oarecum un mit pe care multa lume ar vrea sa il creada, insa ramane tot mit. Am cunoscut persoane care subestimeaza anumite pozitii dintr-o companie. De exemplu cand se angajeaza o noua femeie de serviciu, nimeni nu o intervieveaza. Nu inteleg de ce. Unele voci spuneau ca nu merita efortul financiar, si nici nu dispun de atata timp.
Asa cum am spus atunci, spun si acum: Gandeste-te de doua ori! Fiecare pozitie din cadrul companiei tale necesita atentie. Fiecare pozitie are nevoie sa fie evaluata. Indiferent de ce pozitie libera ai in companie, iti recomand sa acorzi timp pentru recrutare. Asta bineinteles daca vrei sa ai angajati eficienti si determinati.
Vei evita astfel fluctuatia de personal si conflictele la nivel de valori si comunicare. Vei avea parte de productivitate ridicata si de profit financiar.
4.AgentiileĀ de recrutare sunt foarte scumpeĀ
Costurile asociate cu agentiile de recrutare uneori sunt atat de mari incat par fantastice. Lucrurile nu stau chiar asa. Agentiile de recrutare in ciuda costurilor, te ajuta sa eviti angajarea unui posibil candidat care 2 luni mai tarziu te-ar parasi, poate ar mai lua si 2-3 colegi cu el si de ce nu, ar lua si baza de date la care ai lucrat atat de mult. O angajare cu succes compenseaza costurile unei agentii de recrutare. Beneficiile se ridica la asteptarile celui care apeleaza la o astfel de agentie, intrucat succesul este de cele mai multe ori 98% garantat.
Nu platesti o agentie de recrutare sa iti aduca un candidat bun. O platesti in primul rand pentru relatia pe care un recruiter stie sa o stabileasca cu candidatii. Relatie bazata pe experienta, cunostinte si aptitudini.
- Agentiile de recrutare isi cunosc in cel mai mic detaliu networking-ul.
- Au o imagine clara a nevoilor angajatilor.
- Au experienta brand-ului angajatorului.
- Investesc timp in pregatirea candidatului pentru job-ul pentru care a fost selectat.
Ā 5.O descriere a job-ului potrivita, va face toata treabaĀ Ā
O descriere a jobului care acopera toate aspectele si este creata si intr-un mod prietenos si atractiv tot nu iti poate vinde pozitia celor mai buni posibili candidati de pe piata. Sunt multe companii care se folosesc de JD doar pentru a analiza candidatii, nu pentru a gasi viitorul angajat super star.
Ia in considerare faptul ca sunt candidati care aplica la job-uri fara a citi macar continutul descrierii. Cu un recrutor bun si pregatit ai la dispozitie o baza de date extinsa, plus de asta acesta poate sa convinga candidatii cu adevarat talentati sa ia in considerare pozitia deschisa din companie.
Daca te bazezi strict doar pe un JD pentru a atrage candidati, vei reusi in final sa pierzi extrem de mult timp si energie, sume mari de bani, iar la final tot nu vei avea un nou angajat.
Daca maiĀ cunostiĀ si alte mituri interesante si intrigante despreĀ recruiteriĀ si recrutare,Ā asteptĀ cu entuziasm sa leĀ impartasestiĀ cu mine.Ā
Care esteĀ reactiaĀ taĀ candĀ auzi un astfel de mit?Ā EstiĀ hotaratĀ saĀ ilĀ combati?
Drag,
Claudia