Ca manager, este de datoria ta sa te asiguri ca membrii echipei tale sunt fericiti la locul de munca. Uneori, fara sa ne dam seama, se mai intampla sa facem anumite greseli care ne pot costa un angajat eficient.
Cum putem evita aceste greseli pe viitor?
Imagineaza-ti ca esti la birou, intr-o zi ca oricare alta. Esti intr-un moment in care lucrurile merg asa cum ti-ai dorit. Compania ta a castigat un contract important si esti in al noualea cer. De cand te-ai trezit, ai avut parte de o...
Pana sa decizi sa investesti in cursuri sau training-uri pentru echipa ta, ai de trecut o proba de foc! In articolul de azi iti vorbesc despre cum sa recunosti oamenii cu potential care iti pot orienta departamentul si implicit compania spre performante mai mari. Incep cu o poveste… Doua echipe formate din managerii aceleiasi companii s-au decis sa-si masoare fortele intr-un concurs de vaslit. Scopul? Sa vada care echipa este mai eficienta
Echipa “verde” era formata din managerii departamentului de logistica. Echipa “rosie” era formata din cei ai departamentului de cercetare. Ambele...
Inainte de a trece la fapte mari, as vrea sa te pun intr-o situatie in care cu siguranta te regasesti. Ti s-a intamplat si tie, ca si mie, sa te trezesti intr-o zi cu mai putina energie ca de obicei. Sa nu depui atat de mult efort in alegerea outfit-ului pe care il imbraci, iar asta ti-a decis intreaga zi. Ai iesit din casa pregatita sa aproape cuceresti lumea. Cu toate astea ti se pare foarte ciudat ca la trecerea de pieton nu ti se acorda prioritate. Domnul de la cafenea...
Sunt multe lucruri pe care le putem face odata ce avem oamenii on board. Iti scriam intr-unul dintre articole mele despre cum sa faci oamenii eficienti, imediat dupa ce i-ai recrutat si au ajuns la tine in organizatie.
Azi, in urma unei discutii cu GM-ul unei companii partenere, imi puneam urmatoarele intrebari:Cum poti sa valorifici cel mai bine intrarea unui nou angajat in organizatie?
Cum sa faci ca acest moment sa nu fie unul plin de tensiune pentru unii, sau de interpretari amenintatoare pentru altii?3 modalitati...
Ca orice manager de echipa, ai trecut si tu prin atatea si atatea sedinte. Acestea sunt fie pline de viata, fie lipsite de feedback din partea colegilor. Stiu ca nu este realizabil sa renuntam la ele. Proiectele sunt proiecte, le urmarim stadiul, avem operation meetings, lumea se misca si noi odata cu ea. Totusi, studiile arata ca participantii la astfel de meetinguri, adica colegii nostri, ar prefera fie sa nu le aiba, fie sa fie mai atragatoare. Daca colegii nostri se simt lipsiti de dorinta de a participa si...
Internship-ul poate fi o experienta de invatare remarcabila, dar in acelasi timp poate sa iti strice reputatia daca nu te folosesti de el in mod adecvat. Auzim de multe ori ce trebuie sa facem intr-un internship si cu ce ne ajuta exeprienta. Insa exista si aspecte pe care trebuie sa le evitam.
Ai aici 10 greseli pe care ar fi bine sa le eviti pentru a beneficia din plin de oportunitate unica de invatare.Desconsiderarea unei sarcini “banale”Intr-un stagiu de internship vei primi...
Stam la o masa, intr-un bistro si avem discutii aprinse. Imi plac intalnirile acestea. Intotdeauna plecam cu cateva idei noi sau cu o claritate mai buna legata de subiectul discutat. Ca de obicei, suntem cativa manageri care timp de 2 saptamani ne-am adunat ideile, intrebarile pe care le avem, situatiile traite si ni le impartasim intr-un mod in care autoironia si umorul isi au un loc de cinste. E weekend.
Un aspect revine de fiecare data in aceste intalniri, mai ales ca sunt multi expati, iar intrebarile de cele...
Petrec mult timp alaturi de cei cu care lucrez. Ii vad zilnic, incerc sa le inteleg modul de functionare, viziunea despre viata. Chiar acel zambet misterios pe care nu il poti deslusi usor. Cu cat depun un minim efort ca sa ii vad in totalitatea lor, cu atat descopar mai multe lucruri frumoase care merita scoase in evidenta. Acest lucru se intampla atat cu angajatii vechi, cat si cu noii angajati care fac primii pasi in companie sau poate chiar in mediul de business. 😊
Imi las toate simturile libere,...
Ce este un sistem de management al performantei?
Managementul performantei este crearea unui cadru de lucru in care oamenii pot da, cele mai bune rezultate, manifestandu-si competentele. Managementul performantei este un sistem de lucru complet. Incepe atunci cand definesti un post, asa cum ai nevoie de acesta in organizatie. Se incheie atunci cand persoana paraseste organizatia.
Ce nu este un sistem de management al performantei?
Managementul performantei este adesea confundat cu sistemul de evaluare a performantelor angajatilor. Evaluarea angajatilor este doar o componenta a sistemului de management al performantelor.
Imi aduc aminte de CEO-ul de la Zapos care spunea: „cand am inceput sa nu mai imi doresc sa merg dimineata la lucru, mi-am dat seama ca trebuie sa fac o schimbare”. Schimbarea pe care a facut-o a fost sa vanda LinkExchange catre Microsoft. Sunt de acord cu aportul tau, cand contextul iti potenteaza abilitatile, atunci motivatia ta nu are limite.
Si vreau sa iti impartasesc cateva aspecte importante pe care sa le urmaresti atunci cand angajezi un nou membru in echipa. Ai mult mai multe sanse sa se...
Atunci cand esti in faza in care recrutezi pentru echipa ta, sau pentru compania ta, interviul este cel mai la indemana instrument. Cu siguranta ai mai facut interviuri. Introduci o serie de intrebari, care iti ofera exact informatia de care ai nevoie. Apoi stii daca persoana din fata ta are cunostintele de care ai tu nevoie in echipa.
Interviu – pe ambele parti
Sa nu uitam un principiu foarte important: in urma unui interviu, ambele parti aleg. Atat angajatorul, cat si candidatul – fiecare poate sa spuna da sau...
Simti ca in ultima perioada lucrurile nu merg atat de bine cum ai sperat tu? Stai linistit, se intampla si la case mai mari. Ce faci sa te motivezi?
Din cand in cand treci si prin perioade fara lauri si artificii, care pentru unele persoane pot sa fie descurajatoare. Ei bine, acest lucru poate fii exclus din obiceiurile de la munca, daca esti setat sa nu te lasi infrant de negativismul si partile proaste din jur.
Starea asta poate sa isi aibe radacinile in diferite situatii
Poate nu a...
Printre valorile unei companii, se numara si cresterea performantei angajatilor. Recomand ca aceasta valoare sa isi gaseasca locul in fiecare companie. Odata ce reusesti sa masori si sa ai o imagine constanta a performantei angajatilor tai, iti este mult mai usor sa implementezi strategii de crestere a performantei.
Stiai ca primul grafic care a dus la cresterea performantei folosind grafice vizuale a fost cel pe care Charles Minard l-a folosit cand a pus invazia lui Napoleon asupra Rusiei, in hartii si grafice? Acela a fost primul grafic statistic.
Graficele...
Stau seara, langa un pahar de vin, si scriu acest articol. Parca in ultimele zile atat de multe lucruri s-au intamplat, ca am nevoia sa spun stop gandurilor si sa mi le asez pe hartie.
In ultimele zile, parca o avalansa de cereri au venit spre noi. Ma bucur, inseamna ca ceea ce ne-am propus noi, sa avem un impact in mediul de business prin ceea ce facem, prin recrutarea celor mai buni oameni pentru dezvoltarea fiecarui partener al nostru, se intampla din ce in ce mai des. Imi iubesc...
Cu cat inaintam in viata supereroii nostri prind alta infatisare. Poate chiar si tu ai avut sau ai un super erou care te inspira. Cu cat evoluezi, supereroii se transforma in idoli umani care te inspira prin ceea ce fac ei bun si constructiv. De la Spider-Man treci la un lider mondial care a trezit in tine dorinta de a deveni la randul tau lider. Oamenii isi aleg super eroii in functie de cum rezoneaza imaginea acestora cu propria lor persoana. Supereroii mei sunt acei manageri care construiesc echipe...
Auzim des discutii despre fluctuatia sau reducerea fortei de munca. Aceste teme de discutii sunt mult mai frecvente de la criza incoace. Stim si de ce. Ce trebuie sa stim, este faptul ca exista cateva diferente majore intre cele doua. Le evidentiez in articolul de mai jos.
1. Fluctuatia de personal
Cand vorbim de fluctuatie de personal la nivel de organizatie, trebuie sa stim, in primul rand, ca acest fenomen este un rezultat care reflecta decizia angajatului. Actiunile angajatilor, precum demisia, rezilierea contractului de munca sau abandonul locului de...
In multe din articolele de pe blog te indrum catre profilul liderului care inspira. Asa cum ai observat, incerc prin informatia pe care o impartasesc cu tine, sa te ajut sa te construiesti ca liderul pe care orice echipa si-l doreste. In ceea ce ma priveste, intai de toate sunt liderul echipei mele, iar mai apoi manangerul lor. Nu cred ca exista una fara cealalalta. Cu siguranta iti doresti ca echipa ta sa vada in tine un exemplu de success, evolutie constanta si vointa.
Asa cum transmit mereu si echipei mele, pentru...
Inca de cand era foarte tanar, Sylvester Stallone stia ce vroia sa faca pentru tot restul vietii. Visul lui a fost sa lucreze in industria filmului. De ce? Pentru el reprezenta o oportunitate de a inspira oamenii si de a-I ajuta sa evadeze din viata de zi cu zi. Cu toate ca era scund, vorbea si arata ciudat, stia ce isi doreste si nu era dispus sa se multumeasca cu altceva. Asa ca a mers la auditii, insa feedback-ul pe care l-a primit a fost:
“Arati ciudat! Du-te si gaseste-ti altceva...
Chiar daca recomandarea unui prieten sau a unei cunostinte pentru un anumit post poate parea un favor in competitia de pe piata muncii, este foarte important sa te gandesti cu atentie inainte de a recomanda o persoana catre cineva din reteaua ta profesionala. Daca la locul de munca, acesta nu se va ridica la asteptarile angajatorului iti va putea fi afectata credibilitatea, imaginea si pot aparea, implicit, deteriorari in relatia cu angajatorul.
Inainte de a face o recomandare este bine sa ai in vedere urmatoarele aspecte:
Cat de bine...
Saptamana trecuta am fost la cumparaturi in 2 supermarket-uri diferite. Intr-unul din ele nici nu am simtit cum a trecut timpul datorita eficientei dovedite de casier, iar in celalalt am stat 40 de minute la rand si la casa de marcat.
Experienta aceasta mi-a dovedit inca o data cat de important este ca in cultura organizationala sa se regaseasca printre valori evolutia angajatilor. Pentru asta e nevoie, in cazul meu supermarket-ul are nevoie, sa definesti bine cultura organizationala. Acest lucru se aplica tuturor companiilor, mici sau mari.
Primul supermarket la...