Genereaza idei noi pentru business-ul tau
Iti spuneam, ca iti voi impartasi din experientele mele, le voi interpreta prin prisma concluziilor pe care le-am tras si eu.
Asadar
Meeting – cu obiectiv clar. Implementarea unui sistem de salarizare si beneficii care sa creasca nivelul de implicare, responsabilitate si care sa sustina obiectivele de business.
Participanti – doi manageri din cadrul companiei si eu.
Am fost solicitati ca parteneri in realizarea si implementarea acestui sistem. De ce? Nu exista expertiza in cadrul companiei, dar si datorita factorului de obiectivitate pe care il ai venind din afara.
Plus, atunci cand vine un expert din afara, gradul lui de autoritate si acceptare e mai mare. Poate te mira, asa cum m-a mirat si pe mine in urma cu 12 ani, cand citeam primul studiul despre acest aspect. Mi-am dat seama, pe parcursul anilor, ca asa este.
Incepem discutia cu o analiza clara a business-ului
Ce inseamna el in acest moment si cum va arata in viitor. E foarte important ca orice proiect de implementare a unor sisteme sa inceapa cu acest subiect, pentru ca indiferent ce implementezi in cadrul companiei, proiectul trebuie sa sustina business-ul asa cum va fi el si in viitor.
Si asta mai ales daca te gandesti sa dezvolti produse noi, divizii noi, sa intri pe nise noi de piata, servicii noi in cadrul companiei sau te gandesti sa atragi alt tip de candidati pentru pozitiile tale, etc.
Continuam cu situatia actuala. Istoricul companiei in ce inseamna implementarea unor proiecte similare, ce inseamna in momentul actual sistemul de salarizare si beneficii. Punem pe o singura “pagina” situatia existenta.
De fapt, acest moment inseamna si alinierea acestor manageri cu ce exista in companie, nu de alta, dar o parte din informatii le avea unul si o alta parte, celalalt. Se arata uimiti si ei sa constate ca sunt mai multe lucruri care s-au realizat, care s-au abandonat din cauza efectelor si de care nu stiau amandoi.
Cred foarte mult in sintagma “doua minti o creeaza pe a treia”, pentru ca experienta mi-a aratat ca atunci cand se intalnesc mai multe “minti” care au o determinare clara sa gaseasca o solutie, sa creeze ceva nou, schimbul de idei faciliteaza generarea altora.
Increderea reciproca este foarte importanta
Daca o ai in cadrul echipei este extraordinar, e o baza solida pe care poti sa construiesti. Si ideile curgeau generate de unul dintre manageri si de catre mine. Idei incipiente, de unde poti sa construiesti mai departe. Dar… ne-am lovit de rezistenta celuilalt manager. In ce sens?Pentru fiecare idee generata, avea un motiv pentru care nu va functiona, iar argumentele pentru care nu va functiona erau multiple.
La intrebarea mea, “Ati mai incercat acest lucru?”, raspunsul era simplu: ”Nu, dar stiu ca nu va merge.” Trecem de acest moment si generam alte cateva idei si apare acelasi raspuns “Nu va functiona.” De ce? “Pentru ca am mai incercat, nu chiar asa, dar ceva similar si nu a functionat.”
Am mers mai adanc pe acest subiect si am realizat ca incercase intr-adevar ceva apropiat, ca solutie, in urma cu 10 ani, iar dintre oamenii care erau atunci in companie, mai este doar unul. Iar compania are aproape 130 de angajati.
Poate iti suna cunoscut
Concluzia mea: cand ai manageri care au istoric zbuciumat in companie, care au trait toata istoria succeselor, dar mai ales a esecurilor si au ramas atasati si marcati de esecurile respective, sa nu te astepti sa contribuie la implementarea unor sisteme sau proiecte noi.
Sunt atat de afectati de esecurile traite, atat de atasati de trairile si dezamagirile pe care le-au avut, ca pur si simplu le este teama sa mai implementeze ceva nou. Si culmea, poate toata echipa cu care a trait acele dezamagiri nici nu mai este in companie, insa persoana ramane ancorata in trecut.
Acest lucru este valabil si daca te gandesti la membrii echipei tale, s-ar putea ca acele esecuri sa le fi trait chiar in alta companie. Acest bagaj de dezamagiri vine odata cu ei. Si ce faci in cazul acesta?
Sunt mai multe optiuni
Cel mai simplu, poti sa-l schimbi din echipa de proiect, daca situatia iti permite. Poti sa incepi cu el un program individual de disociere a acelor experiente cu realitatea companiei tale sau…
Impartaseste cu noi ideile tale, experienta ta cu situatii similare. Impreuna contribuim la un mediu de business mult mai matur in reactii, mult mai pregatit.
Drag,
Claudia