Laszlo Bock de la Google poate ajuta si compania ta
Sunt o mare sustinatoare a conceptului life long learning. Cum zice Einstein, once you stop learning, you start dying, asa ca… mai bine invatam. O modalitate buna de invatare este experienta celorlalti. Mai ales ca unii sunt foarte deschisi sa o impartaseasca. Uneori ai ocazia sa o afli direct de la sursa, uneori din articolele/ cartile/ materialele realizate de ei. De exemplu, companii precum Google, Facebook, Microsoft sau Tesla reprezinta o sursa de invatare. Cel mai minunat este ca ideile lansate de ei sunt usor aplicabile si in companiile mai mici, sau din orice alta industrie. Laszlo Bock ne arata ce inseamna sa fii cu adevarat inovativ :).
Laszlo Bock, romanul de etnie maghiara de la Google
Stiam deja de vara trecuta ca Laszlo Bock se retrasese din pozitia de Senior Vice President of People Operations de la Google. Insa, Bock este printre cei care a lasat multe in urma lui. Acesta a ocupat pozitia de Head of HR din 2006 pana anul acesta. Valoarea pe care a adus-o la Google se masoara in mai mult decat atat, totusi. In timpul petrecut acolo, Google si-a castigat reputatia de cea mai buna companie pentru care sa lucrezi de peste 30 de ori. Bock a fost numit in 2010 Human Resources Executive of the Year, iar cultura organizationala a companiei a progresat enorm.
Cum a reusit?
Cu toate acestea, dupa cum spuneam, foarte multe dintre aspectele la care Bock a lucrat, pot fi cu usurinta puse in practica in multe tipuri de companii. Ideile lui ajuta fiecare manager de echipa sau CEO sa isi imbunatateasca cunostintele despre cultura organizationala. Cu cat invatam mai mult, cu atat ne cresc sansele de a ne dezvolta armonios si indreptat spre rezultatele dorite, alaturi de colegii nostri :). Am ales cateva dintre acestea, pe care le poti pune in aplicare chiar de maine.
Revolutioneaza atmosfera de lucru
Atunci cand Bock a ajuns la Google, candidatii treceau prin teste, care se bazau pe aspecte matematice. Totul era rigid, rece si procedurat. Acesta a mizat intotdeauna pe angajatii Google, privindu-i ca principala resursa. De aceea, a insistat in implementarea de programe, care sa sprijine anagajatii: evenimente cu si despre ei, numeroase forme de bonificatii si imbunatatirea constanta a mediului de lucru. Faptul ca suntem constienti de aspectele pe care le putem imbunatati este deja un start. Fa-ti, asadar, o lista cu tot ceea ce consideri ca ar putea fi imbunatatit si hai cu idei. Important este ca o schimbare sa fie urmarita, masurata, pentru a vedea impactul pe care l-a generat. Rezultatele sunt cele care la finalul zilei conteaza!
Accepta greseala si analizeaz-o
Tuturor ni se intampla sa venim cu o idee, care ni se pare uimitoare, sa o punem in aplicare si apoi sa vedem ca nu ne-a iesit cum voiam. Intr-o asemenea situatie, Bock transmite tuturor managerilor saaccepte actiunea si sa vada exact ce nu a functionat. Dupa cum spunea chiar si Larry Page, co-fondatorul Google, acesta isi petrece 50% din timp analizand ce nu a functionat si de ce. In aceasta etapa putem veni foarte usor cu idei noi, stiind clar ce anume a determinat esecul.
Nu fa compromis la calitate
Bock crede in candidatii care dau dovada de abilitati cognitive, leadership, interes fata de companie si cunostinte nisate. Calitatea candidatilor consta si in curiozitatea, proactivitatea, capacitatea rapida de invatare si cei care stiu sa se descurce cu orice le este pus in fata. Acesta argumenteaza: lipsa calitatii angajatilor va duce la scaderea productivitatii, intrucat si cei care sunt cu adevarat buni, vad ca nu este necesar sa exceleze, deci nu o vor face. Cred cu adevarat in aceasta idee – trebuie, ca manageri, sa alegem dintre cei buni, pentru a avea si cele mai bune rezultate :).
Cum traducem ideile in rezultate?
Pentru Google, toate aceste schimbari au insemnat o crestere de 7.000 de angajati de la un an la altul. Pentru tine poate insemna cresterea satisfactiei angajatilor, ceea ce determina o satisfactie crescuta a clientilor fata de compania ta. Bineinteles, toate se reduc la crestere in vanzari :). Merita, nu-i asa?
Mai jos, gasesti o discutie dintre Eric Schmidt – Executive Chairman Google si Laszlo Bock. E plina de idei pentru un manager:
“Google works to create a workplace culture that maintains curiosity, while at the same time has just enough structure to keep the business running. Anticipating changes, developing a five year plan (not like Russians ) and looking for the kind of people who can drive your vision forward.”
https://www.youtube.com/watch?v=Qbwq5it78_A
Enjoy, noi suntem cei care invatam.
P.S. anunta-ma cand ai pus in aplicare una dintre idei! Nu uita, invatam impreuna!
Drag,
Claudia