Dincolo de business suntem creativitate!
Tot mai multi manageri se intreaba care este elementul cheie care ar face compania lor sa fie o tinta pentru angajatii talentati, pe care toata lumea ii doreste, si ar crea imaginea care revine, si revine in mintea clientilor in goana lor cotidiana.
Lideri, manageri, CEOs, toti isi cauta abilitatea care da imbold angajatilor lor pana la nivelul cel mai inalt al performantei.Care este aceasta cutie a Pandorei pe care toti o cautam, pe care toti vrem sa o descoperim si sa o fructificam?Poate te regasesti si tu in imaginea aceea a ,,ganditorului” din birou, care incearca sa dezlege misterul succesului si al performantei sale ca manager sau lider al companiei. Am dreptate? Ai stat si tu si ai eliminat de pe lista aptitudinile care te-ar ajuta sa dezvolti viziunea ta la nivelul asteptarilor tale?
In articolul acesta iti aduc in prim plan aptitudinea pe care pentru o perioada lunga de vreme, companii mici sau mari, lideri, manageri, directori, CEOs, angajati s.a.m.d au ignorat-o, au lasat-o intr-un colt sa se puna praful pe ea, au subestimat-o.
Poate ti-ai dat deja seama despre ce aptitudine vorbesc: CREATIVITATEA.
Creativitatea a devenit in ultimii ani una dintre cele mai importante aptitudini pentru toti liderii, managerii, CEOs, antreprenorii, angajatii etc. De-a lungul timpului, am vorbit despre inovare, initiativa, determinare si alte ,,podiumuri” ale succesului, iar creativitatea a ramas in coltisorul ei, asteptandu-si meritele.
Fara creativitate nu exista inovare. De acord? Din ce in ce mai multi CEOs din toata lumea, incep sa isi orienteze atentia si sa isi canalizeze energia catre modul de a conduce o companie cat mai creativ si diferit.
Tind sa spun ca o viziune a succesului nu se mai contureaza fara creativitate. E nevoie sa incepem, si eu si tu, sa gandim creativ. Sa generam solutii creative. Zi de zi intampinam probleme care au nevoie de o gandire creativa. Nu ti se pare ca totul parca decurge mai usor atunci cand esti creativ?
Avand in vedere cat de repede evolueaza societatea, rapiditatea cu care suntem nevoiti sa ne adaptam aduce cu ea sansa de a fi depasiti de situatie. De aceea, tu ca managerul, liderul, CEO-ul companiei tale, ai nevoie de creativitate.
Esti constient deja de competitia din jurul tau. Orice lucru care se naste, va avea competitie, iar competitia la randul ei va avea competitie. Cum faci fata acestui cerc care tot creste?
Devii creativ. Chiar daca lumea a incercat sa evite sa vorbeasca despre creativitate, a venit momentul sa pui si tu si eu punct.
Incepand de acum vorbim despre CREATIVITATE.
E nevoie sa recunosti ca o companie care vrea sa ramana mai mult decat o simpla cifra pe un site de contabilitate, sau intr-un dosar uitat de lume, este nevoita sa inceapa sa dea atentie creativitatii.
De ce sa NU fugi de creativitate? De ce sa incepi sa vorbesti despre creativitate?
- Creativitatea te ajuta sa devii mai bun in ceea ce faci;
- Creativitatea este imboldul care hraneste viziunea si modul in care vezi lucrurile;
- Creativitatea pune lucrurile in miscare;
- Creativitatea e un instrument de care oricine ar trebui sa se foloseasca;
- Creativitatea este avantajul tau fata de competitie;
- Creativitatea te ajuta sa iti descoperi abilitati pe care poate nu stiai ca le ai;
- Creativitatea ordoneaza gandurile si ideile;
- Creativitatea iti da curajul sa iti asumi riscuri;
- Creativitatea este instrumentul de care te folosesti in inovare;
- Creativitatea te ajuta sa depasesti limitele pe care ti le pui singur. Cand esti creativ, reusesti sa identifici acele bariere si sa cauti solutii rapide si eficiente;
- Creativitatea da imboldul motivarii intrinsece, pe care cu totii avem nevoie sa o descoperim si sa ne folosim de ea;
- Creativitatea te inspira sa creezi un mediu de lucru in care angajatii se simt liberi si doritori sa evolueze;
- Creativitatea permite oricui sa fie CREATIV. Nu te nasti creativ. Abilitatea aceasta pe care toti si-o doresc acum atat de mult, poate fi dezvoltata si rafinata constant, prin exercitiu, prin implicare si prin determinare 100%.
Dincolo de business si rezultate suntem creativi. Suntem oameni care isi activeaza creativitatea si dau o cu totul alta culoare lucrurilor. Daca o provocare se straduie sa ne puna piedici si sa ne incetineasca, ne folosim de resursele care ne permit sa facem lucrurile altfel. Asta ne face unici, asta ne diferentiaza.
Daca vrei sa fii cautat de privirile clientilor sau viitori clienti, in multimea ofertelor pe care le primesc zi de zi, esti nevoit sa incepi sa faci lucrurile creativ. Daca vrei ca echipa ta sa simta ca avanseaza si se dedica scopurilor tale, e nevoie sa le oferi posiblilitatea de a fi creativi, sa le oferi alternative creative, sa vii cu proiecte si propuneri creative.
Introdu acest cuvant in vocabularul tau de manager, lider, CEO si incepe sa vezi si tu cum lucrurile prind contur atunci cand faci lucrurile diferit.
Care este cel mai creativ lucru pe care l-ai facut in companie si a adus rezultate peste asteptari?
Drag,
Claudia