Rebranding-ul mesajul schimbarii organizatiei din interior
Vorbim permanent de o schimbare, flexibilitate pe o piata in schimbare :), suntem alergatori de curse lungi, asa ca avem multa energie. Dar ne mai trebuie si niste instrumente. Exemplu: rebranding-ul. Daca esti manager de vanzari/ manager operational/manager HR sau ai un cuvant de spus in compania ta, mai jos gasesti cateva idei pentru tine.
Ca orice companie, la un moment dat te gandesti ca un rebranding ar fi un proces natural in evolutia companiei. De ce? Pentru ca au aparut niste schimbari in interiorul companiei, ai trecut printr-un proces de schimbare a culturii, clientii targetati sunt altii etc. Toate acestea reprezinta elemente pe care trebuie sa le comunici in exteriorul companiei, iar rebranding-ul este un instrument cu impact.
Daca ai trecut pe langa sediile Bancii Transilvania, ai „simtit” procesul de rebranding pe care il realizeaza. De ce? Pentru ca se pozitioneaza ca o banca nationala, nu regionala. Pentru ca noul management a adus o alta abordare in banca, fapt care se vede si in rezultatele ei :). Pentru ca targeteaza si un alt segment de clienti care, anterior, nu se regaseau in mesajul si imaginea transmisa.
Si, ce poti face intr-un proces de rebranding:
- Atragi mult mai usor clientii core-business-ului tau. Iti genereaza lead-uri si te ajuta la inchiderea vanzarii. Iar in momentul in care principalii tai clienti sunt gata sa te recomande, brand-ul companiei tale ofera credibilitate, la acelasi nivel cu entuziasmul discursului lor.
- Atragi parteneri de afaceri. Acestia pot sa fie parteneri asociati pentru contracte specifice, parteneri de promovare pe o piata comuna si chiar surse de recomandare.
- E clar, nu pretul vinde produsul/serviciile tale. Accentul cade pe valoarea oferita. Un studiu recent a evidentiat ca liderii de brand dintr-o anumita arie de activitate pot percepe un pret mult mai mare decat competitorii lor. De fapt, o prima medie, scoate in evidenta o cifra uluitoare de 32%.
- Atragi talentul de top de pe piata muncii. Toti ne dorim sa facem parte dintr-o echipa castigatoare. Un brand eficient le ofera recruterilor mesaje care ii ajuta sa exprime in primul rand nevoile si dorintele companiei. Brand-ul tau trebuie sa evidentieze viziunea, valorile si cultura organizationala a companiei, oferind un instrument usor de utilizat de recruiter pentru a continua procesul de selectie cu un candidat sau nu.
- Brandul tau stabileste standardele pentru performanta zilnica. Brandul ajuta managementul sa decida care este nivelul privind serviciile/produsele si expertiza necesare pentru a-ti mentine avantajul competitiv. Indeplineste promisiunea brandului tau si guverneaza-te in functie de valorile companiei.
Mai jos ne-am documentat si am gasit pentru tine 3 exemple de rebranding de success. Poate o sa fie o sursa de inspiratie pentru noi toti.
BURBERRY
Este un brand de imbracaminte britanic faimos, recunoscut prin nuantele reprezentative de negru, rosu si cafeniu. Paltoanele lor impermeabile erau foarte populare in randul celebritatilor si a persoanelor care apartineau inaltei clase sociale. Din nefericire, incepand cu anul 2000 brandul a devenit popular in randul huliganilor si bandelor britanice.
Iar pentru a-si reconstrui imaginea, Burberry a abordat o strategie caracterizata de creativitate si indemanare. Astfel, si-a pastrat design-ul unic si a reusit sa adapteze brandul la tendintele actuale. Vanzarile au crescut dupa o perioada de criza a identitatii lor.
Burberry a venit cu o abordare inovativa, ceea ce alte companii nu au facut. Datorita stilului de leadership si a unei viziuni creative, campania Burberry a fost un succes si i-a permis sa se reinventeze. Au transformat brandul in unul de lux, la fel cum a fost odata.
De retinut
Din nefericire, nu poti prezice ca brandul tau sa nu fie adoptat de o anumita categorie sociala. Dar ceea ce poti sa faci tine de adaptarea brandului, astfel incat acesta sa devina mult mai modern si relevant pentru audienta actuala.
Pentru a fi din nou in prim-plan si pentru a stabili o viziune cat mai clara a brandului, poti sa transformi cu succes corporatia si sa indepartezi orice perceptie gresita in legatura cu acesta.
APPLE
Nu a beneficiat intotdeauna de succesul pe care il are astazi. Daca am face un exercitiu de memorie, ne-am aminti faptul ca in anii 1990, compania, care se numea „Apple Computer”, a fost la un pas de faliment. A avut o multime de competitori, precum IBM si Microsoft. Insa datorita viziunii lui Steve Jobs, compania se afla in prezent printre primele companii la nivel mondial.
Compania si-a schimbat identitatea viziuala prin eliminarea culorilor curcubeului din logo. Noul logo monocrom Apple ii ofera acestuia un aspect clasic, dar elegant.
Schimbarea numelui companiei din Apple Computers in Apple, i-a permis sa se focuseze pe fabricarea produselor si in alte in arii de activitate. La scurt timp dupa rebranding, a devenit una din cele mai mari companii din lume din domeniul tehnologic. Si-a indreptat atentia inspre crearea unor produse cu o calitate ridicata si un design elegant si sofisticat.
S-a urmarit crearea unei legaturi stranse si de lunga durata cu clientii sai. Iar ca rezultat, iar in momentul de fata detine o audienta fidela care sustine produsele si brandul.
De retinut
Succesul rebranding-ului Apple este un exemplu excelent in ceea ce priveste reinventarea unui brand prin focusarea pe produse de inalta calitate, iar imbunatatirea experientei utilizatorilor poate determina evolutia brandului.
Acceptarea schimbarii, dezvoltarea pietei si focusarea pe inovatie poate sa-ti imbunatateasca brandul!
OLD SPICE
In trecut, Old Spice era vazuta precum o companie a carei produse se adresau persoanelor in varsta. Oamenii o asociau cu ceva vechi si traditional. De ce Old Spice a devenit unul din cele mai relevante exemple privind rebranding-ul? Daca ai vazut reclamele, cu siguranta ai o idee.
Au venit cu ideea unei campanii creative, care a avut ca scop prezentarea brandului ca fiind tanar, fresh si inovativ.
Campania a avut un impact de success, iar reclamele au devenit virale si au atras milioane de vizualizari in mediul virtual.
De retinut
Prin utilizarea unei persoane tinere si atractive in reclame, Old Spice a schimbat perceptia audientei si viziunea despre brand.
Cu ajutorul reclamelor inovative si a campaniilor foarte bine gandite, s-a imbunatatit constientizarea brandului si in acelasi timp experienta utilizatorilor.
P.S.Daca esti inspirat, ajuta-ne cu alte idei de rebranding. Share si asa crestem noi, toti
Drag,
Claudia