Recrutarea la inceput de drum – Poveste de succes
Inceputurile de drum sunt presarate cu o doza de entuziasm pregatita sa faca fata oricarei provocari. Cand iti vezi munca si visul prinzand contur vizibil, esti parca pregatit sa faci fata oricarei provocari care ar incerca sa intervina intre tine si viziunea ta.
Recrutarea oamenilor potriviti poate sa devina o provocare.
Daca te numeri printre cei care tocmai au debutat in lumea afacerilor, probabil stii deja ca partea in care incepi sa recrutezi oameni pentru companie, nu este tocmai atat de usoara cum ti-ai imaginat. Cu siguranta vrei sa gasesti oameni care sa creasca odata cu afacerea. Persoane care se implica si care iti impartasesc viziunea. Cel mai probabil iti doresti ca acestia sa fie o reflexie a valorilor tale si sa se ghideaze dupa ele.
Este foarte important atunci cand iti pui afacerea pe picioare, sa te inconjori de oameni care cred in ceea ce ai creat. De asemenea ai nevoie de oameni determinati sa puna lucrurile in miscare, oameni care vor rezultate prin munca, angajati care au spirit de echipa si sunt pregatiti sa intampine suisuri si coborasuri.
Povestile de succes se scriu alaturi de oameni motivati si oameni talentati care vor sa isi vada munca oglindita in rezultate si succes.
Asta imi aminteste de succesul afacerii Salad Box care in 2012 era un startUp cu un bagaj de vise si obiective boldate.
4 tineri cu suflet vizionar sunt in spatele brand-ului SaladBox, increzatori inca de atunci inceea ce aveau in minte. Acestia nu s-au lasat pana nu au facut din mica afacere, un adevaratlant de sanatate si prospetime. In Cluj-Napoca, SaladBox are mai multe locatii, astfel incat ori de cate ori ai pofta de oimbucatura de sanatate si gust proaspat de gradina, ai ocazia de a savura o salata marcaSaladBox.
Afacerea a devenit in mai putin de 1 an, imaginea mancarii sanatoase si savuroase, care cusiguranta iese din toate tiparele gustului.
Ca orice alta companie, startUp-ul a fost un continuu test astfel incat tinerii creativi din spatele a ceea ce gustam noi cu placere, sa isi gaseasca amprenta dupa care sa fie recunoscuti inintreaga tara. Am observat cum de fiecare data cand acestia isi recruteaza oameni, cauta persoane care sale impartaseasca entuziasmul catre nou, catre prospetime si o stare intotdeauna pozitiva.
Vei observa ca atunci cand intri intr-una din locatiile SaladBox esti intampinat cu un zambetfresh si la propriu si la figurat. SaladBox este povestea de succes al unui startUP determinat si motivat sa faca lucrurile diferit, alaturi de oameni de calitate.
SaladBox a devenit una din povestile de succes, care datorita unei viziuni stabile si a unei echipe setate pe succes, a reusit sa devina un brand al hranei sanatoase in intreaga tara. Cand esti la inceput de drum, recrutarea oamenilor potriviti poate sa fie ultima caramida fara de care nu poti declara munca finalizata.
In articolul de astazi iti voi da cateva puncte de pornire in recrutarea oamenilor care se potrivesc afacerii tale, astfel incat sa eviti fluctuatia de personal inca de la inceput. Fluctuatia de personal poate sa fie destul de descurajatoare mai ales in primele luni de existenta ale unui business.
Asa cum poate stii deja, o modalitate de a intra in contact cu talentul pe careil doresti, este prin propriul NETWORK.
Chiar in acest weekend savuram un cappucino spumos intr-o cafenea, iar la masa de langa cea unde ma aflam, stateau de vorba 3 tineri vorbind foarte aprins. Unul dintre ei le povestea despre o intamplare cu angajatii lui. Le cerea acestora sfaturi despre cum ar trebui sa procedeze si bineinteles le-a cerut o recomandare pe care a si primit-o.
Orice companie care se afla la inceput e recomandat sa apeleze la networking, pentru a intra in contact cu talentul dorit. Cand esti o companie aflata la inceput, piata inca nu stie cine esti si cel mai posibil nu ti-ai construit inca un brand al angajatorului. De aceea sa apelezi la networking este un win-win situation atat pentru tine cat si pentru persoana recomandata. Poti sa le trimiti prietenilor, sau cunostintelor anunturile de angajare si sa ii rogi sa le dea mai departe persoanelor care cred ei ca s-ar potrivit pozitiei si valorilor pe care le promovezi.
O modalitate care a prins tot mai mult avant in ultima perioada, sunt seminariile educative. Am observat cum din ce in ce mai multe companii mici sau mari, organizeaza sau sponsorizeaza seminarii, workshop-uri, cursuri a caror tema predominata este domeniul in care acestia activeaza.
Te poti folosi de aceasta metoda dinamica si pentru a oferi participantilor o prezentare a viziunii, a scopului companiei. Acestia pot interactiona unul cu celalalt si te pot cunoaste direct.
Recomand acest instrument potrivit pentru angajatorii care inca nu au un brand, care nu au inca un nume rezonant pe piata, dar care au in schimb un potential foarte mare si ofera posibilitati de avansare si evolutie celor interesati.
Ai auzit vreodata de termenul de recrutare inghetata? Este un concept destul de nou, insa extrem de util pentru companiile aflate la inceput, sau pentru cele care vor sa recruteze intr-un timp cat mai scurt.
O recrutare inghetata necesita un studiu amanuntit al competitiei prin care sa identifici care sunt companiile care nu au facut angajari de multa vreme si trec printr-o perioada de stand by in ceea ce priveste recrutarea.
Orienteaza-ti atentia catre talentele din acele companii si identifica persoanele care se potrivesc profilului celui pe care il cauti. Intr-un timp scurt vei reusi sa iti formezi o echipa de talente care sa contribuie activ la evolutia companiei tale si bineinteles a lor personala.
Puncteaza valorile companiei, cultura pe care vrei sa o promovezi, misiunea si stilul. Chiar daca am lasat acest punct pentru final, consider ca este cel mai important atunci cand esti la inceput de drum si vrei recrutare de succes.
Nu pierde din vedere faptul ca vrei sa iti dezvolti compania alaturi de oameni care sa creada in misiune, in valoare si in cultura pe care intentionezi sa o implementezi. Cu siguranta ai vazut diferite companii mici sau mari care incearca sa atraga talentul punand accent pe ceea ce ii face deosebiti, pe atmosfera din cadrul companiei, pe viziunea lor. Facand acest lucru te vei alege cu mai mult decat angajati talentati, te vei alege cu o adevarata ECHIPA!
O poveste de success incepe intotdeauna cu o idee. Felicitari pentru faptul ca ai avut curaj sa conduci propria afacere.
Iti doresc sa devii asa cum multi altii au devenit, o poveste de succes scrisa de oameni talentati.
P.S Mai sunt alte modalitati de recrutare cu care te identifici? Poti sa tediferentieziaplicandu-le?
Drag,
Claudia